Administrativ assistent till Räddningstjänsten

Kiruna kommun, Miljö- & byggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Kiruna
2025-01-17


Visa alla administratörsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kiruna kommun, Miljö- & byggnadsförvaltningen i Kiruna

För ett livs levande Kiruna.
En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt?

Publiceringsdatum
2025-01-17

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent inom räddningstjänsten ger du administrativt stöd till räddningstjänstens verksamhet och fungerar som spindeln i nätet. Du kommer arbeta med intern och extern koordinering, administration och dokumentation. Rollen innebär att du har ett nära samarbete med kollegor på räddningstjänsten, inom miljö- och byggnadsförvaltningen, men även samverkan med andra förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen, samt andra myndigheter.
Du ingår i ett nätverk med förvaltningens och kommunens övriga administrativa assistenter. Du kommer att arbeta för en gemensam struktur och vara ansvarig för att säkerställa att räddningstjänsten följer nödvändiga administrativa regelverk och processer genom att lära ut och följa upp.

I arbetet hanterar du bland annat mötesbokningar, mötesdokumentation, enklare personaladministration, planering och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också diarieföring, granskning och kontering av fakturor, räddningstjänstens offentliga e-post, reseadministration och bokningar. Du kommer också ta fram presentationsmaterial samt skriva, publicera nyheter och dokument internt. Vi ser det som en självklarhet att du bidrar till att utveckla, förbättra och effektivisera arbetssätt och processer. Som administrativ assistent hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du har ett högt säkerhetsmedvetande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en administrativ stjärna, som är driven och strukturerad. Du har inställningen att problem är till för att lösas. Som person är du prestigelös, ansvarstagande och initiativtagande. Du är van att ta kontakt med medarbetare på olika nivåer i organisationen. Om du har hög integritet, en stark kommunikativ förmåga och vill vara en del av ett dynamiskt team, ser vi fram emot din ansökan! Du kommer göra skillnad!

Vidare har du tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet och en teoretisk gymnasial utbildning inom samhälle, ekonomi, administration, handel eller annan likvärdig inriktning.
Du har obehindrade kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt mycket goda IT-kunskaper. Du har erfarenhet från att arbeta i Officepaketet, inklusive att använda PowerPoint och Excel för att hantera data och enklare analyser. Goda kunskaper i engelska en fördel.

Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom service eller administration
• har relevant universitets- eller högskoleutbildning
• har erfarenhet från IT-verksamhet
• har goda kunskaper i Officepaketet

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan med personligt brev, meritförteckning och övriga handlingar.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varför registerkontroll och säkerhetsintervju kommer att genomförs i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden.

Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.

Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar.

Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk.

Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1336786".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kiruna kommun (org.nr 212000-2783)

Arbetsplats
Kiruna kommun, Miljö- & byggnadsförvaltningen

Kontakt
Räddningschef
Thomas Winnberg
thomas.winnberg@kiruna.se
0980-709 30, 070-673 05 30

Jobbnummer
9110735

Prenumerera på jobb från Kiruna kommun, Miljö- & byggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kiruna kommun, Miljö- & byggnadsförvaltningen: