Administrativ assistent till Råd & Stöd

Linköpings kommun, / Administratörsjobb / Linköping
2017-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till Råd & Stöd" (publicerad 2017-04-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, i Linköping

Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.



Om arbetsplatsen
Som administrativ assistent hos oss kommer du ingå i en arbetsgrupp om 9 medarbetare.

Ditt uppdrag utgår från tre huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi.

Publiceringsdatum
2017-03-21

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdesledningen. Detta sker bland annat med hjälp av kommunens IT-system Heroma och Agresso. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering och diarieföring.

I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning.

Kvalifikationer
Vi behöver under 2017 tillfälligt förstärka den administrativa assistentgruppen inom Råd & Stöd och söker därför dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi eller en relevant högskoleutbildning med inriktning på personal, exempelvis personalvetarprogrammet.

Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat i IT-systemen Heroma och Agresso, samt ha goda kunskaper i lagar och avtal samt riktlinjer som gäller för kommunen.

Meriterande är om du har kunskaper i Time Care planering och Time Care Pool samt har arbetat med verksamheter och personal som är schemalagda hela dygnet.

Som administrativ assistent behöver du vara en mycket god organisatör, ha lätt för att anpassa dig till förändrade krav och förutsättningar och vara stresstålig. Du tillför engagemang, entusiasm och energi i ditt arbete och har förmågan att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten och uppdraget.

Du har lätt för att samarbeta med andra och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå. Du har också förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är tidsbegränsad under perioden 20170401-20171231.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 20170401 Visstidsanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2017/321
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katharina Eklund 013-26 36 66

Företag
Linköpings kommun,

Adress
Linköpings kommun,
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3387491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun,: