Administrativ assistent till fordonsindustrin!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2016-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till fordonsindustrin!" (publicerad 2017-07-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Som administrativ assistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid behövs. Vi söker nu en person med hög integritet och professionalism, god förmåga att prioritera och vana att arbeta i en miljö i ständig förändring. Är du dessutom tillgänglig omgående och har tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom fordonsindustrin är du den vi söker!
Publiceringsdatum2016-11-03Om tjänstenTjänsten innebär en spännande och global arbetsplats där du som administrativ assistent har ett omväxlande arbete. I första hand kommer du att stötta chefen med att sätta upp nya rutiner och strukturer på arbetsplatsen. Dina dagar kommer bland annat att bestå av arbetsuppgifter som:
• Vara behjälplig vid bokning och koordinering av möten för sektionerna och grupperna
• Sätta övergripande syfte / agenda för möten
• Sätta rutiner för kvartalsrapportering
• Boka genomgångar med alla team kring volymplan och utvecklingsplan på kvartalsbasis
• Bistå med övergripande administrativ support. Planera, sammanställa och följa upp administrativa uppdrag
Uppdraget påbörjas i mitten av november och pågår inledningsvis fram till januari 2017, med stor chans till fortsättning hos vår kund eller på nya konsultuppdrag via Adecco. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Arendal.
Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper och trivs med att jobba i en supporterande roll där fokus ligger på administration. Tidigare erfarenhet inom fordonsindustrin är högst meriterande. Då företaget är globalt är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Kunskaper i system så som EBD, Sharepoint och Teamplace är värdefullt för att du snabbt skall kunna sätta dig in i arbetet.
Som person har du hög integritet samt förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya processer och system samt trivs i en händelserik vardag med många tvära kast. Är du en noggrann och ordningsam person som har en förmåga att planera och organisera kommer att göra succé på din nya arbetsplats. Du är en driven, flexibel och serviceinriktad.
Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet av administrativt arbete i en större organisation
• tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
• flytande engelska och svenska i både tal och i skrift
Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och pågår initialt till början av januari 2017 med goda möjligheter till fortsättning hos vår kund eller på nya konsultuppdrag via Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3142332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.