Administrativ assistent med visst inslag av ekonomiarbete

Svenska Rotor Maskiner International AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Rotor Maskiner International AB i Nacka

Svenska Rotor Maskiner söker administrativ assistent med vissa ekonomikunskaper
Svenska Rotor Maskiner är en energi- och miljöteknikkoncern som utvecklar, producerar och marknadsför system och produkter för miljövänlig, effektiv och resurssnål energianvändning. Koncernen har ca 40 anställda.
För mer information se www.rotor.se
Vi letar efter en medarbetare till vår ekonomi- och administrationsavdelning. Du kommer att arbeta nära tillsammans med vår nuvarande ekonomiassistent och ekonomichef med fyra företag (för närvarande).
Du bör ha jobbat med ekonomi och administration minst 1 år och vara bekväm i rollen som "servicemänniska". Ett önskemål är också att du har erfarenhet av frakthantering vad gäller både import och export.
Ett positivt och glatt humör och viljan att hjälpa till och arbeta framåt tillsammans med företaget ser vi som viktiga egenskaper.
Ett krav är att Du ska både tala och skriva svenska korrekt eftersom du kommer vara ansiktet utåt på olika sätt. Grundläggande kunskaper i engelska, skriftligt och muntligt, krävs då engelska förekommer i företaget.
Ett krav är också att du har arbetat i och känner dig bekväm med både Word, Excel och Outlook då vi arbetar mycket i de programmen.


Publiceringsdatum
2022-02-08

Dina arbetsuppgifter
§ Kontorsservice
o Hålla snyggt och rent
o Beställa kaffe mm
o Beställa kontorsmaterial
§ Ansvarig för telefonväxeln och svara när det ringer
§ Ansvarig för posthantering
§ Ansvarig för att ta emot besökare
§ Bokning av frakter (import/export)
§ Ansvarig för arkivering
§ Ansvara för mail som kommer till administration och ekonomi
§ Ansvarig för att upprätta och bibehålla register över avtal
§ Beställning av mobiltelefoner
§ Ansvarig för entré-blippar
§ Ad hoc uppgifter inom administration och ekonomi.
§ Kundreskontra
o Utskrift av kundfakturor
o Bokföring av inbetalningar
o Påminnelser
§ Leverantörsreskontra exkl utbetalningar
o Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
o Eventuellt kontering av leverantörsfakturor
o Bokföring av utbetalningar
§ Avstämning av vissa balanskonton vid månadsslut (tex bank)

Vi arbetar i Monitor och om du har erfarenhet av detta program så ser vi det som en fördel.
Vårt kontor ligger i Orminge (Kummelberget) och tjänsten innebär att man ska vara på kontoret varje dag.

Kvalifikationer
• Ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå
• Arbetat något år med administrativa arbetsuppgifter
• Arbetat något år med ekonomiska arbetsuppgifter
• Kunskap i Office-programmen
Önskvärt, ej krav
• Arbetat med frakthantering
• Erfarenhet av Monitor
Kontakt
På grund av hög arbetsbelastning så har vi tyvärr ingen möjlighet att ta emot telefonsamtal. Om det är något du undrar så mejla din fråga till marie.nilsson@rotor.se, så återkommer vi till dig så snart vi kan.
Intervju och urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas inom kort.
Välkommen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10

Adress
Svenska Rotor Maskiner International AB
Svarvarvägen 2B
13238 SALTSJÖ-BOO

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan assistent".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Rotor Maskiner International AB (org.nr 556478-6704)
Svarvarvägen 2B (visa karta)
132 38  SALTSJÖ-BOO

Ansökan
E-post: ekonomi@rotor.se

Jobbnummer
6321094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Rotor Maskiner International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Rotor Maskiner International AB: