Administrativ assistent med intresse för personalfrågor
Pensionsmyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Den administrativa avdelningen består av cirka 35 medarbetare fördelat på tre enheter med ansvar för Arkiv och dokumenthantering, HR/personalfrågor, Inköp, Lokalförsörjning, Miljö och Säkerhet. Personalenheten, som du kommer att arbeta nära, utgörs av cirka 15 medarbetare och en personalchef.
Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta och ambitiösa kollegor i ett avslappnat klimat på en spännande och händelserik avdelning. Som arbetsgivare vill vi ta tillvara på din kompetens och ge dig utmaningar i arbetet samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv.
Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler i nära anslutning till Hornstulls tunnelbana.
Det här är ett arbete för dig som trivs i en mångfacetterad och händelserik roll där du arbetar både självständigt och i nära samspel med dina kollegor. Ditt arbete innebär ett brett spann av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter. Du kommer att fördela din tid till en tredjedel som assistent till avdelningschefen för den administrativa avdelningen och att resterande tid vara behjälplig personalchefen och övriga personalenheten. Som assistent till avdelningschefen ingår du också i ett sekreterarnätverk med myndighetens övriga avdelningsassistenter.
Till dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- Administrera möten med tillhörande bokningar, agendor, protokoll
- Planera, boka och administrera resor och konferenser
- Ge administrativt stöd vid fackliga förhandlingar och rekryteringar
- Agera intranätredaktör för personalenhetens räkning
- Ge användarstöd i stödsystem för fakturering och diarieföring, samt vara avdelningens kontaktperson för frågor rörande lönerelaterade system
Publiceringsdatum2017-09-14Erfarenhet och utbildningVi söker dig med avslutad gymnasial utbildning, meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller personal. Du ska ha minst ett års erfarenhet av en roll med fokus på administration där du gärna får ha arbetat med ex. planering, koordinering eller stöd till chefer. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper inom IT och Officepaketet samt meriterande om du arbetat mera ingående i olika stödsystem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Dina egenskaperDu är en person som har lätt för att samarbeta med andra och som trivs att jobba i en stödjande funktion med många kontaktytor. Du arbetar bra självständigt och ditt arbete präglas av noggrannhet och struktur. Likväl har du lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar, t ex nya rutiner eller ändrat arbetstempo. Du har hög integritet och förstår innebörden av att hantera känslig information.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.
För mer information:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef Henrik Engström, 010-454 22 70
Personalchef Erik Ekblad, 010-454 23 11
Fackliga representanter:
SACO: Linda Modin, Telefon 010-454 33 36
ST: Helena Blomkvist, Telefon 010-454 28 53
Välkommen med din ansökan senast den 2017-09-28.
Märk din ansökan med diarienummer PSL 2017-101
Vid rekryteringar har vi tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-28
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2017-101
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Jobbnummer 3697379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.