Administrativ assistent med inriktning mot ekonomi

Lerums kommun, Administrativ enhet / Ekonomiassistentjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Sektor lärande omfattar verksamheterna förskola/familjedaghem, skolbarnomsorg, grundskola, gymnasium, särskola, vuxenutbildning, bibliotek, kultur och fritid. Du kommer att arbeta centralt på den administrativa avdelningen som omfattar administration, IKT, utredning och planering.

Publiceringsdatum
2016-02-22

Arbetsuppgifter
Till administrationen söker vi nu en assistent som ska ge service till våra medborgare och verksamheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att administrera utbetalningar av bidrag, debitera interkommunala ersättningar, kontera och granska fakturor samt sköta utbetalningar av prestationsersättningar. Du kommer även att skapa beställningar i kommunens inköpssystem, administrera avtal och överenskommelser med kommunala och fristående enheter.

I uppdraget ingår även att vara ett administrativt stöd till sektorns verksamheter lokalt och centralt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att ge god service och kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet. Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel samtidigt som du måste trivas med att ha många kontakter. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i uppdraget och förstå processerna vi jobbar med. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling är också viktiga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med medborgare och verksamheter måste du ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta med vårt verksamhetssystem Procapita är detta meriterande.

Du måste ha mycket god datorvana med kunskaper i Word och Excel.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-07
Ange följande referens när du ansöker: A545167
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Wikman, TF Administrativ chef 0302-52 20 87 martin.wikman@lerum.se

Facklig kontakt
Ulla Smedberg, Vision 0302-52 18 70 ulla.smedberg@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Administrativ enhet

Adress
Lerums kommun, Administrativ enhet
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2683894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet: