Administrativ assistent/chefsstöd
Lerums kommun, Sektor Lärande / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Sektor Lärande i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Nu finns det en möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp två nya verksamheter!
Plattform Lerum och den nya resursskolan i Lerum söker administrativ assistent som ska vara med och bygga upp och stödja cheferna och verksamheternas administrativa processer. Något vi ser som en ovärderlig resurs för att skapa en högkvalitativ verksamhet.
Plattform Lerum är en ny enhet som ska erbjuda tidigt stöd för kommunens barnfamiljer.
Kommunens nya resursskola är en liten skola för elever inom autismspektrum som är i behov av en mycket anpassad skolmiljö.
Du kan läsa mer om de båda verksamheterna här:
https://www.lerum.se/Omsorg-och-stod/Familj-barn-och-ungdom/Stod-till-familjen/plattform-lerum/https://www.lerum.se/Utbildning-och-barnomsorg/Grundskola/resursskola/ Publiceringsdatum2019-07-10ArbetsuppgifterSom administrativ assistent är du en viktig medarbetare med en central roll i organisationen.
Dina uppgifter kommer karaktäriseras både av självständigt arbete och samarbete med andra. Du arbetar i flera administrativa system såsom ekonomisystemen Proceedo och Agresso, personalsystemet Heroma och elevhanteringssystemet Procapita.
Exempel på administrativa processer som du kommer att ha ansvar för är:
• Ekonomiadministration/fakturahantering
• Inköp, beställningar och bokningar
• Personal- och rekryteringsadministration
• Posthantering och diarieföring
• Inventarieförteckningar och kontaktperson till IT-avdelningen
• Uppdateringar på hemsidan och intranätet.
• Frågor från allmänheten gällande respektive verksamhet.
Du kommer rent organisatoriskt tillhöra enheten Plattform Lerum men du kommer att sitta tillsammans med andra administrativa assistenter i kommunhuset i Lerum och således ha nära till kollegor med liknande arbetsuppgifter.
Tjänstgöringsgrad kan anpassas efter önskemål inom ramen 70-100%
KvalifikationerArbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel samtidigt som du måste trivas med att ha många kontakter.
Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och du behöver snabbt kunna sätta dig in i befintliga regelverk och förstå processerna vi jobbar med.
Vi ser att du har både intresse och förmåga att söka svar på de frågor som uppkommer och att du ser fram emot att få vara med och bygga upp de administrativa processerna från start. Att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling av processerna är också viktiga egenskaper.
Som person är du analytisk, självgående och har modet att utmana. Du har lätt för att samarbeta, kommunicera med andra och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Har du erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Heroma, Proceedo, Agresso och Procapita är det en meriterande men inget krav.
Du har minst avklarad gymnasieutbildning gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta med barn- och elevadministration eller chefsstöd är detta meriterande. Du måste ha mycket god datorvana.
ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-12-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-09
Ange följande referens när du ansöker: A892022
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Atterstam
frida.atterstam@lerum.se 0730-231127
Emilie Torbjörnsdotter
emilie.torbjornsdotter@lerum.se 0302-522417
FöretagLerums kommun, Sektor lärande
AdressLerums kommun, Sektor lärande
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 4841563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.