Administrativ assistent

Stenungsunds kommun, Administration / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Administration i Stenungsund

Stenungsunds kommun, en expanderande kustkommun med ca 25 000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda möjligheter till friluftsliv och rekreation med ett välutvecklat kultur- och föreningsliv.

Socialtjänsten i Stenungsunds kommun är indelad i två verksamhetsområde: Individ och familjeomsorg (IFO) samt Vård och äldreomsorg (VÄO).

Under ett år möter IFO många av Stenungsunds kommuninvånare. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga eller människors behov av tillfälligt ekonomiskt stöd. Andra gånger handlar det om stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Personer med funktionsnedsättningar och deras familjer kan även erbjudas olika stödinsatser. Verksamheten är lagstyrd och regleras av SoL, LSS och HSL

VÄO ansvarar för omsorg i ordinärt och särskilt boende i Stenungsunds kommun. Ansvaret gäller äldre och personer med funktionshinder oavsett ålder. Enheten har även ansvar för den hemsjukvård som utförs. Verksamheten är lagstyrd och regleras primärt av SoL och HSL.

Vi som arbetar inom administrationen har en servicefunktion gentemot IFO och VÄOs verksamheter och arbetar med många olika slags uppgifter så som exempelvis avgifter, dödsbo- och faderskapsanmälningar, reception och korttidsrekrytering av vikarier.

Publiceringsdatum
2013-03-25

Arbetsuppgifter
Till Socialtjänstens administration söker vi nu en Administrativ assistent med inriktning avgifter och dödsboanmälningar. Arbetet innebär bland annat att du administrerar avgifter inom VÄO och IFO. Detta genom att räkna fram och fastställa avgifter samt att månadsvis debitera avgifter utifrån de insatser som brukaren haft under aktuell månad. I tjänsten ingår också att handlägga dödsboanmälningar. Arbetet innefattar också andra administrativa uppgifter så som att exempelvis hantera leverantörsfakturor, postöppning, korttidsrekrytering av vikarier, arkivering och gallring av akter samt andra uppgifter knutna till administration utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning. Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter samt erfarenhet av arbete med ekonomi är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet av avgiftshandläggning och/eller dödsbohandläggning samt av verksamhetssystemet Procapita. Du har goda datakunskaper och är van att använda datorn som arbetsverktyg. Du har kunskap om verksamhetsområdet VÄO och/eller IFO.

Du har förmåga till helhetssyn, kan prioritera och är flexibel. Du kan hantera många saker samtidigt, är stresstålig och har en god organisationsförmåga. Du är van vid självständigt arbete och är ansvarsfull. Arbetet som Administrativ assistent ställer också krav på att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är också av vikt att du trivs med att möta andra människor och har intresse av att vara andra behjälplig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 19/8-2013

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-21
Ange följande referens när du ansöker: A322030
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Norneby, Planeringssekreterare 0303-732807 mia.norneby@stenungsund.se

Facklig kontakt
De fackliga förbunden nås via kommunens växel 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Administration

Adress
Stenungsunds kommun, Administration
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Jobbnummer
1502585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Administration: