Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
2012-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2013-10-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Referens: 026813-2012
Försäkringskassan söker
Administrativ assistent
Placering Kundcenter Sundbyberg
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar som chefsstöd och sköter administrativa ärenden som t.ex. kontering, budgetuppföljning, utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att fungera som kontorets ansvarige vad gäller säkerhet, telefoni, följa upp möten, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera vår hemsida. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. I rollen som administrativ assistent hos Kundcenter arbetar du även mycket med statistik.
Publiceringsdatum2012-05-07KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, eller motsvarande
• har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter;
• kan Excel och har i övrigt goda datakunskaper samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya datasystem;
• är självständig, initiativtagande och serviceinriktad;
• ihärdig, strukturerad och noggrann;
• uttrycker dig väl i skrift och har god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av Försäkringskassans interna administrativa system;
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Tuija Rönnback tfn 010-119 23 70. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Frida Nytén tfn 010-116 90 70. Fackliga kontaktpersoner är ST, Jose Cabral tfn 010-114 03 88, SACO, Hawa Zalwango Basuta 010- 114 33 64 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 026813-2012 senast den 14 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1235706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.