Administrativ assistent

Stenungsunds kommun, Administration / Administratörsjobb / Stenungsund
2012-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2013-03-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Administration i Stenungsund

Stenungsunds kommun, en expanderande kustkommun med ca 25 000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda möjligheter till friluftsliv och rekreation med ett välutvecklat kultur- och föreningsliv. Kommunen lämnade 1997 den traditionella nämndorganisationen och har en politisk organisation som främjar samverkan och helhetssyn.

Under ett år möter Individ- och familjeomsorgen (IFO) många av Stenungsunds kommuninvånare. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga eller människors behov av tillfälligt ekonomiskt stöd. Andra gånger handlar det om stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Funktionshindrade personer och deras familjer kan även erbjudas olika stödinsatser.

Vi som arbetar inom administrationen har en servicefunktion åt de verksamheter som ryms inom Vård- och äldreomsorg samt Individ- och familjeomsorg.
Vi arbetar med många olika slags uppgifter, exempelvis reception, rekrytering, ekonomi, avgifter,dödsbo- och faderskapsanmälningar utredningar och statistik.

Publiceringsdatum
2012-02-20

Arbetsuppgifter
Till Socialtjänstens administration söker vi nu en Administrativ assistent med inriktning personlig assistans. Arbetet innebär att du arbetar med schemaplanering, bemanning och rekrytering, fakturering samt andra administrativa uppgifter knutna till området personlig assistans. Arbete sker i samarbete med den assistansberättigande, personliga assistenter, enhetschef för personlig assistans samt andra berörda. Arbetet innefattar också andra administrativa uppgifter knutna till Socialtjänstens administration utifrån avdelningens behov.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta inom funktionshinderverksamhet. Du har goda datakunskaper och är van att använda datorn som arbetsverktyg.
Du har förmåga till helhetssyn, kan prioritera och är flexibel. Du kan hantera många saker samtidigt, är stresstålig och har en god organisationsförmåga. Du är van vid självständigt arbete och är ansvarsfull.
Du är serviceinriktad, har ett gott bemötande och lätt för att skapa kontakter.
Du tillför entusiasm, energi och lust i arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande är erfarenhet av administrativt arbete inom området personlig assistans.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75-100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-05-01 , upphör: Vikariat 6 månader under ordinarie personals tjänstledighet med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten omfattar 75% till 100% beroende på pågående organisationsförändring

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-12
Ange följande referens när du ansöker: A257946
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Norneby, 0303-732807, mia.norneby@stenungsund.se

Facklig kontakt
De fackliga förbunden nås via kommunens växel, 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Administration

Adress
Stenungsunds kommun, Administration
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Jobbnummer
1163323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Administration: