Administrativ assistent
Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sigtuna Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning barn, ungdom, missbruk samt våld i nära relation
• Öppenvård för barn, ungdom och missbruk
• Förebyggande arbete såsom ungdomsmottagning och familjecentrum
• Tillsyn- och tillståndsfrågor
• Socialjour, barnahus och stödcentrum för unga brottsutsatta
• Boendeenhet som inkluderar bland annat stödboende för ungdomar samt Pallas vars målgrupp är missbrukande vuxna.
Publiceringsdatum2020-02-25ArbetsuppgifterPå Mottagningsenheten arbetar idag en enhetschef och sju socialsekreterare samt administrativ personal. Eftersom vi utökar verksamheten behöver vi ytterligare en administrativ assistent som kan bli en del av vår härliga grupp.
Vi vill ge dig en arbetsplats där du vill stanna kvar och vara med och utveckla vidare. Vi erbjuder ett nära ledarskap, ett stimulerande arbete och en hållbar arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning.
Som administrativ assistent inom Mottagningsenheten består de grundläggande arbetsuppgifterna av att du:
• lägger in ansökningar och anmälningar gällande barn, ungdom och vuxna i datasystemet Lifecare
• skriver ut och skickar kallelser till besök
• är behjälplig med att ringa på jourhem inför placering av ensamkommande ungdomar
• beställer resor, bokar tolk och skriver protokoll
• är behjälplig med praktiska och administrativa uppgifter vid introduktion av nyanställda
• ansvarar för beställning av material till enheten
Det kommer att finnas stora möjligheter till att du, tillsammans med din närmsta chef, är med och lägger en struktur för ditt arbete.
KvalifikationerFör att fungera bra i rollen tror vi att du har god erfarenhet av att arbeta med administration. Du har god erfarenhet av planering samt av att samarbeta i team. Du behöver kunna vara flexibel, eftersom var dag ser olika ut beroende på enhetens dagliga arbetsuppgifter. Att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Du behöver ha mycket goda datorkunskaper.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A936703".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)
Arbetsplats Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Jobbnummer 5117559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.