Administrativ assistent

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vuxenutbildningen SFI Kristianstad i Norra Åsum söker en ny administrativ assistent.

Våra assistenter har olika inriktningar med en gemensam bas, och vi söker nu en ny administrativ assistent med inriktning mot inköp och fakturahantering till vår skola.

Publiceringsdatum
2017-01-12

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent hos oss kommer du att ansvara för skolans elev-, personal- och ekonomiadministration samt övrigt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att sköta inköp och fakturering och annan löpande ekonomiskt administration. Därutöver arbetar du med övrigt på skolexpedition förekommande arbetsuppgifter. Du arbetar med stöd till ledningen samt är vårt ansikte utåt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, med inriktning mot ekonomi eller administration och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Vidare har du god datorvana och vana av arbete i Officepaketet, främst Excel.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning liksom erfarenhet av och kompetens inom verksamhetssystemen ProCapita, ekonomisystemet Visma och Schemaläggning / Novaschem. Vi ser gärna att du har god kännedom om kommunal verksamhet.

Som person ska du kunna prioritera och självständigt planera och utföra dina uppgifter i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du har initiativförmåga är noggrann med hög servicekänsla, gott bemötande och god samarbetsförmåga. Arbetet bygger på att du både är en god administratör som en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Anställningsvillkor tillsvidareanställning, 100% med placering i Kristianstad. Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2017-02-02

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Mejegård, tf rektor 0728-85 37 05.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-02
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/7
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Mejegård, Tf Rektor 0728-85 37 05

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3257081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: