Administrativ assistent

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2016-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2020-02-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen söker en administrativ assistent till verksamheten för funktionshinder.

Verksamheten för funktionshinder omfattar alla insatser enligt Lagen om stöd och service (LSS) som kommunen ansvarar för. Som administrativ assistent kommer du att ha många varierande uppgifter och ha en stödjande funktion till verksamhetschefen och enhetscheferna.

Arbetsbeskrivning för olika områden som ingår i tjänsten
Diverse kontorsservice:
Inköpsansvarig av kontorsmaterial, göra diverse beställningar, boka och förbereda konferensrum inför möten samt ibland skriva minnesanteckningar, göra utskick av information, sammanställa diverse uppgifter, kopiering/scanning av material, strukturera upp i pärmar med mera.
Visst rekryteringsuppdrag:
Rekrytering av timvikarier, skriva anställningsbevis, kontrollera scheman, strukturera upp en kontrollfunktion över diverse inloggningar för vikarier med mera.
Samordnare för vissa insatser enligt Lagen om Stöd och Service:
Verkställa och följa upp insatserna Kontaktperson och Stödfamilj.
Som administrativ assistent hos oss får du ett omväxlande arbete med många olika arbetsuppgifter. Genom att ge professionell service bidrar du till en effektiv verksamhet.

Kvalifikationskrav
Gymnasieexamen är ett krav men eftergymnasial utbildning är önskvärt. Erfarenheter av samordnaruppdrag eller arbetsledning är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och behärska Officepaketet. Erfarenheter av Time Care är meriterande. Som person är du öppen och serviceinriktad, samarbetsvillig och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du har lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du är även flexibel och prestigelös.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-10-20

Ersättning
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson för detta jobb
Verksamhetschef Cecilia Ring Moberg: 0708-12 39 23.

Facklig kontakt
Kommunal Arboga: 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2016-11-07.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Ref nr 736/16

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 736/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Verksamhetschef Cecilia Ring-Moberg 0589-876 19

Facklig kontakt
• Kommunal Arboga 0589-61 17 09
Vision Carl Johan Victorin 0589-870 83

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA

Kontorsadress
Smedjegatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3115755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: