Administrativ assistent
Riksantikvarieämbetet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet i Stockholm,
Botkyrka,
Ekerö,
Salem,
Uppsala eller i
hela Sverige Riksantikvarieämbetet är den myndighet i Sverige som ansvarar för frågor om kulturarvet och kulturmiljön. Här arbetar ca 220 personer som leder och stödjer det nationella arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Kulturarvet bidrar med långa tidsperspektiv i samhällsutvecklingen och berikar människors livsmiljöer. Vi är alla beroende av vårt förflutna för att förstå samtiden och framtiden.
Kulturmiljöavdelningen bidrar till en effektiv och rättssäker tillämpning av kulturmiljölagen och miljöbalken med tillhörande förordningar samt förordningen om statliga byggnadsminnen. Avdelningen ansvarar för att finansiellt stöd till kulturmiljövården, arbetslivsmuseer och civila samhället bidrar till de kulturpolitiska målen och ansvarar för myndighetens uppdrag om världsarv. Avdelningen verkar också för att statliga kulturmiljömål får genomslag inom andra samhällssektorer.
Vi söker nu två administrativa assistenter som kan hjälpa oss med vår administration och som även vill lära sig och bli en del av vår verksamhet. Ni, tillsammans med avdelningens ledningsgrupp, ansvarar för att avdelningens administration fungerar smidigt.
Publiceringsdatum2016-05-26ArbetsuppgifterI rollen som administrativ assistent ger ni organisationen ett kvalificerat administrativt stöd och fokus kommer vara att skapa goda förutsättningar för att det dagliga arbetet ska fungera så bra som möjligt. Ni kommer att bistå avdelningen med olika arbetsuppgifter och ni har nu möjlighet att kunna vara med och påverka hur ni fördelar dessa arbetsuppgifter emellan er. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är exempelvis:
registrering/diarieföring
arkivering av ärenden
granska och kontera våra leverantörsfakturor
ta fram underlag till verksamhetsuppföljning och budgetuppföljning
sköta posthantering
ta fram föredragningslistor
föra minnesanteckningar
ta fram underlag till årsredovisning
sammanställa faktureringsunderlag
vara behjälplig när avdelningen anordnar möten och konferenser
övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter
Din kompetens
Vi söker dig som har minst gymnasieekonom och som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom någon myndighet. Du har stor fördel om du tidigare ha arbetat med dokumenthantering, arkivering samt ha arbetat med att sammanställa och ta fram underlag till verksamhetsuppföljningar och budgetuppföljningar.
Vi söker dig som är självgående och lösningsorienterad och som motiveras av att ha varierande arbetsuppgifter. Vi vill att du trivs med att arbeta i en stöttande och serviceinriktad roll där du får stor användning av din administrativa skicklighet. Som person är du flexibel, serviceinriktad och gillar att samarbeta med andra kollegor. Vidare är du strukturerad, noggrannoch analytiskvilket är en förutsättning för ett professionellt utförande av arbetsuppgifterna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare och omfattar heltid med 6 månaders provanställning. Den är placerad i Stockholm.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 9 juni 2016. Märk din ansökan med refnr 2.9.1-03756-2016.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktQaisar Mahmood, Avdelningschef 08-5191 8000
qaisar.mahmood@raa.seSara Harring, HR-konsult 08-5191 8117
Catrin Rigefalk, ST-kultur 08-5191 8000
Ulf Lindberg, SACO 08-5191 8000
FöretagRiksantikvarieämbetet
AdressRiksantikvarieämbetet
Box 1114
62122 Visby
KontorsadressBox 1114
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2869662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.