Administativ HR-konsult, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som administrativ HR-konsult
innebär att du arbetar med löpande personaladministration och ger ett professionellt och konsultativt stöd till verksamhetens chefer. Du handlägger självständigt ärenden, diarieför, upprättar och administrerar beslut. I arbetet ingår också sortering och arkivering av dokument samt LAS-bevakning.
På personalenheten i Solna är vi ca 45 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom personaladministration
• har god datakunskap och praktisk erfarenhet från det senaste året av att arbeta i något ärendehanteringssystem
• har kännedom om lagar och avtal inom det statliga HR-området
• är svensk medborgare
• har förmåga att stödja och samverka
• skapar goda relationer och kan stödja och samverka
• har god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt
• är ansvarstagande, noggrannoch ser till helheten
• har personlig mognad
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av att arbeta med systemen ReachMee, VEta och DiaRätt. Praktisk erfarenhet från det senaste året av att arbeta med personaladministration inom en statlig myndighet är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning, den andra är ett vikariat t o m den 31 dec 2013.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-03-19Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmanuel Isaksson, Sektionschef 010-574 21 41
Carolina Alm, HR-konsult 010-572 96 03
Susanne O'Konor, SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1498467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.