Administativ assistent till kommun i söderort
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Ekerö,
Solna eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2016-12-20Dina arbetsuppgifterJust nu söker vi en administrativ assistent till kommun i söderort med start 1 januari. Uppdraget sträcker sig sedan ett år framåt. Du kommer arbeta som administrativ assistent/receptionist på natur- och byggnadsförvaltningen.
I rollen som administrativ assistent kommer du att arbeta varierat med diverse administrativa uppgifter. Du kommer bemanna receptionen vilket innefattar att bland annat
• ta emot besökare och hänvisa till rätt funktion, ta emot frågor, guida rätt,
• Hjälpa besökare att ta fram uppgifter på den publika datorn,
• Ansvara för en trevlig och välkomnande miljö i anslutning till receptionen.
Tjänsten innefattar även att fungera som lokalvärd/ konferensservice, vilket innebär att hålla snyggt i alla konferensrummen. Du kommer även arbeta med bokning av konferenser och konferenstjänster, beställa fika, luncher i samband med möten, utbildningar, etc. Vidare kommer du ansvara för posthanteringen, växeln, kontorsförråden, felanmälan av lokal med mera.
Du kommer även vara allmänt behjälplig med förekommande administrativa uppgifter som uppstår.
Vem är du?
vi söker dig som är gymnasieutbildad och tidigare arbetslivserfarenhet. Du har gärna arbetat som receptionist tidigare, och/eller med administrativt arbete. Det är meriterande med erfarenhet från kommunalverksamhet eller annan politiskt styrd organisation. Det är också önskvärt med tidigare erfarenhet från inköp och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Som person har du ett professionellt och serviceinriktat bemötande, en god samarbetsförmåga och förmåga att ge råd och stöd på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du en förmåga att lösa dina uppgifter på ett flexibelt och kreativt sätt. Du är strukturerad och är duktig på att planera och prioritera sina dagliga arbetsuppgifter så att ärenden hanteras på effektivt sätt. Vidare har du en god datavana och är lättlärd som person.
Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, och har goda kunskaper i MS Office.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek. Uppdraget beräknas starta 1 januari och kommer pågå året ut. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Paulina Stjernström på mail:
paulina.stjernstrom@jurek.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida:
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Start:
1 januari
ErsättningEnligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 4325
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaulina Stjernström
paulina.stjernstrom@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Jobbnummer 3224123
Observera att sista ansökningsdag har passerat.