Adecco söker nu en Relocation Partner
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungälv eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på
www.adecco.seNu söker vi omgående en Relocation Partner till vårt kundföretag i Mölndal
Publiceringsdatum2010-11-09Dina arbetsuppgifterI ditt arbete med Relocation-frågor kommer du att arbeta i ett helt nytt projekt där du bistår nyinflyttade medarbetare med all information och stöd de kan tänkas behöva, både i sin yrkesroll och som nya i Sverige. Det kan vara frågor av alltifrån arbetsrättslig- till mer praktisk karaktär. Tjänsten som Relocation Partner är på heltid med start omgående, varaktighet tom 30 september 2011.
ErfarenheterVi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete med HR- och personalfrågor, gärna i projektform. Vi ser att du som söker har relevant utbildningsbakgrund, gärna inom HR eller motsvarande. Du känner dig bekväm med engelskan som koncernspråk och besitter mycket goda språkliga kunskaper, såväl i tal som i skrift. Erfarenhet från ett större internationellt företag anses mycket meriterande. Du är van att arbeta mot ett stort kontaktnät och hantera stora mängder information.
Dina personliga egenskaperSom person är du serviceminded, har stor drivkraft och lätt för att ta egna initiativ. Vidare har en förmåga att arbeta strukturerat, med kvalitet, i en miljö där ett mycket högt tempo fordras. Du ser dig som en orädd person som trivs med att ha mycket ansvar. Du är även empatisk och har en mycket god kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vår kund. Vi erbjuder dig ett arbete i en tempofylld och stimulerande miljö där du får utveckla din kreativitet i ett stort kontaktnät av människor från hela världen.
Så ansöker duDu är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida
www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef Anna Eriksson på telefon 031 725 45 62
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på telefon 031 725 45 38.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktSara Bergstrand, Rekryteringsansvarig, 031-7254500 (växel)
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 773113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.