AD-/Exchangekonsulter till Fujitsu i Göteborg
Fujitsu Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Linköping,
Malmö,
Karlskrona eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1100 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - några exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen, löpande arbete och utveckling inom grön IT, ISO 1400 certifiering, EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök:
http://se.fujitsu.comPubliceringsdatum2012-06-01Dina arbetsuppgifterDu har arbetat med Windows server 2003/2008, design, underhåll och installationer av Exchange 2007/2010 samt rådgivning tidigare. Du är pedagogisk och förstår kunders behov direkt.Det är en stor fördel om du har drivit stora Exchange/AD-projekt från design till implementering.
Kunderna är ofta stora internationella företag med komplexa miljöer.
Utbildning/erfarenhet
Du har specialistkunskaper i Exchange 2007/2010 samt goda kunskaper i serveroperativ och AD. Som person är du driven, men öppen och prestigelös. Vi vill att du är strukturerad, engagerad och en god projektledare.
För rollen krävs att du har dokumenterad och god erfarenhet av följande:
• Active Directory
• Microsoft Exchange server 2007/2010
• Win server 2003/2008 samt klienthantering i större skala.
Vidare är det meriterande om du har kunskaper inom något av nedanstående områden:
• Microsoft Windows server 2008
• Microsoft SCOM/SCCM server
• MS Lync
Certifieringar inom Win server 2008 samt Exchange 2007/2010 är meriterande.
Varför Fujitsu:
• Vi arbetar långsiktigt och skapar långsiktiga kundrelationer baserade på partnerskap istället för att söka snabba vinster. Det vinner kunderna på - och det gör arbetet hos oss roligare.
• Vi ger dig ett program för din personliga utveckling.
• Vi är föregångare - vi uppmuntrar en innovativ miljö. både inom teknik och verksamhet.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Kilenius på tel 070-9950053 eller
johan.kilenius@se.fujitsu.comVälkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagFujitsu Sweden AB
AdressFujitsu Sweden AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 1260707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.