Account Manager (vikariat)
Alektum Group / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
Som Account Manager är du placerad i Göteborg och tillhör Customer Development-teamet, som i dag består av 9 personer. De ansvarar för att proaktivt vidareutveckla Alektums befintliga kunder utifrån hela vår produktportfölj.
I rollen somAccount Manager är du mycket betydelsefull för bolagets fortsatta tillväxt. Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för att förvalta och vidareutveckla befintliga kunder, men också att skapa mer affärer utifrån Alektums produktportfölj.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för rollen består bl.a. av:
• övergripande ansvar för Alektum Sveriges kunder inom Finance och B2B inkasso,
• att stötta medarbetare/grupp (Operations/IT) vid leverans av nya uppdrag,
• att underhålla och utveckla befintliga kunder längs hela värdekedjan,
• att kommunicera kundbehov för nuvarande och framtida erbjudanden internt/externt,
• att på ett proaktivt sätt arbeta mot uppsatta mål med specifika nyckeltal,
• att skapa fortsatt högt förtroende hos kunderna om Alektums produkter och
• att samverka med säljare kring specifika områden och kunder.
• proaktivt utveckla kunderbjudandet,
• säkerställa att Alektum Groups erbjudande är det som Alektums kunder efterfrågar - i dag och i morgon,
• ha bred kunskap, kännedom och förståelse för kundernas verksamhet, utmaningar, behov och marknad,
• samverka med stora delar av Alektum i hur kundhantering/vård/underhåll sker för att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen,
• se till att arbetsrutiner efterlevs och att CRM-systemet är uppdaterat och
• proaktivt utveckla kunderbjudandet.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under 2 år med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
VEM SÖKER VI?
Vi tror att du har ett brinnande intresse för att skapa förtroende hos kunderna och att du trivs med att arbeta i en resultatdriven miljö. Du är självgående, social, kommunikativ, lösningsorienterad, ansvarstagande och känner dig trygg i kontakten med beslutsfattare.Ett krav är att du tidigare har arbetat i en likvärdig roll inom Credit Management. Du skall en analytisk förmåga samt god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på Svenska och Engelska. Goda kunskaper i MS Office och MS Dynamics (CRM).
Teamet har ett positivt, öppet, trevligt och kreativt klimat där Fredrik, som blir din närmsta chef, kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast 20/6 2019. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
https://www.youtube.com/watch?v=pkqmwqGxKn8VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef, Fredrik Rudhede, Vice President Customer Development,
fredrik.rudhede@alektumgroup.comeller 0709-43 44 00.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johan Börjesson, HR Business Partner,
johan.borjesson@alektumgroup.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 2 years
Publiceringsdatum2019-05-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Börjesson
johan.borjesson@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 4812386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.