Account Executive / engelsktalande till Hailey HR
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-10-12Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.
Om företagetHailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. Deras vision är att modernisera sättet som HR-avdelningar arbetar på.
Deras heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics samt offboarding. De hjälper sina kunder att samla all medarbetardata på ett ställe och ger chefer och medarbetare en modern användarupplevelse. Hailey utmanar och digitaliserar det traditionella HR-arbetet.
Hailey har idag sitt huvudkontor i Stockholm och ett sälj-kontor i Hudiksvall. Företaget går nu in i en expansiv fas och satsnar nu på att börja bearbeta fler marknader internationellt både genom att etablera fler kontor i olika markander men också genom att starta ett internationellt säljteam i Stockholm.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Account Executive tillhör du Hailey HR:s team på 30+ personer. Du kommer tillhöra ett internationellt säljteam som nu startas upp och blir den första som dedikerat bearbetar de engelspråkiga marknaderna i Europa.
Som första säljare för att bearbeta marknaden ser vi att du behöver en hög grad av initativförmåga och att du snabbt kan sätta dig in i vår produkt och våra säljstöd. Du sätter helt enkelt standarden för Hailey HR:s försäljning i England och om du lyckas väl i din roll så kommer du att kunna vara en central del av företagets fortsatt starka tillväxt med möjlighet till jobb internationellt.
Det är en stor fördel att vara intresserad av SaaS-produkter i allmänhet och HR-tech i synnerhet. Är man intresserad av produkten håller man sig uppdaterad på de allra senaste produktuppdateringarna och kan således också förmedla värdet av produkten bättre till potentiella kunder.
• B2B försäljning där du ansvarar för hela kedjan, från prospektering till stängning
• Hantera nya kunder, samt boka kundmöten
• Hålla demos och presentera Haileys system
• Arbeta med kunder från olika branscher, med fokus på både stora och små företag
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Några års arbetslivserfarenhet - eller nyexaminerad från högskoleutbildning
• Erfarenhet av försäljning - eller god förståelse för vad det innebär att arbeta med försäljning
• Modersmål engelska, meriterande om du har kunskap av svenska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av rekrytering/bemanning, HR, projektledning, ledning och/eller försäljning. Vi har en bred säljkår där du kan dra nytta av din erfarenhet - så länge du är intresserad av att utvecklas inom B2B-försäljning
Det viktigaste är vem du är som person, och att du har en bakgrund som stödjer det. Vi söker dig som har ett stort driv och som motiveras av utmanande situationer där du på egen hand får driva ditt arbete framåt. Det är viktigt att du har en god förståelse för lite mer komplex försäljning som innebär flera kontaktpunkter, konsultation och lyhördhet mot kunder. Att ha flera bollar i luften blir en del av vardagen, varav vi av erfarenhet vet att stresshantering är viktigt. Ansvarsområdena kommer att utmana din analytiska förmåga och förståelse för HR/tech är meriterande.
Hailey HR vill utmana befintliga leverantörer av HR-system genom att skapa en modern och användarvänlig SaaS-produkt anpassad för framtidens företag, chefer och medarbetare. Det här är en möjlighet för dig som vill vara med på en tillväxtresa från start och som trivs i en miljö präglad av entreprenörskap.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: sälj, säljare, försäljning, B2B, internationell säljare sales, account executive, account manager, account management, sales development, international sales, UK, England, Great Britain, SaaS, HR, tech, IT, start-up, scale-up, Software as a solution, salesperson, salesmen, Hailey HR, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7069217
Observera att sista ansökningsdag har passerat.