Aastra Telecom söker teknisk support!

Aastra Telecon Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aastra Telecon Sweden AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2012-03-15

Beskrivning av verksamheten
Aastra Telecom är störst i Norden på företagskommunikation,
det är det vi brinner för!

Aastra Telecom är marknadsledande inom telefoni och Unified
Communications & Collaboration (UC&C) på den svenska
marknaden. Våra kunder finns inom alla branscher och vi tillgodoserlösningar till både små och stora organisationer. Vår affärsidéär att leverera produkter och lösningar med hög kvalitet someffektiviserar kommunikationen i företag och mellan företag ochanställda världen över.

Dina arbetsuppgifter
Vill du bli en del av vår framgång?

Du kommer att arbeta med Aastras systemprodukter, med fokus
på vår telefoni- och UC-plattform Aastra 400, som är avsedd för
företagskunder inom SME-segmentet (5-300 anställda). Den
direkta försäljningen av plattformen Aastra 400 sker via vårt
landstäckande återförsäljarnät som tillhandahåller installation
och drifttagning samt fortlöpande underhåll och eventuell felavhjälpningav kundsystemet.

Dina främsta arbetsuppgifter är att vara tekniskt supportstöd
för våra certifierade återförsäljare, vilket innebär att vara en
stödjande resurs vid drifttagning, genomföra strukturerad felavhjälpning,hantera felrapportering och tillhörande uppföljning
i vårt ärendehanteringssystem (TeamTrack).

I arbetsuppgifterna förekommer test och verifiering av våra produktermot operatörsaccesser och tredjepartsprodukter.
Dessa arbetsuppgifter kräver förmågan att kunna arbeta i projektform.Vi lägger även stor vikt vid pedagogisk förmåga då tjänstenomfattar viss utbildning och certifiering av systemtekniker inomvårt återförsäljarled.

Du kommer att ingå i ett dynamiskt team där teamkänsla och
eget driv går hand i hand. Stationering är i Örebro alternativt i
Stockholm. I tjänsten förekommer resor inom landet för lokala
aktiviteter och arbetsinsatser ihop med våra återförsäljare. Den
egna utbildningen på systemplattformen sker fortlöpande, bland
annat i Schweiz där systemplattformens utvecklingscenter är
beläget.

Vi erbjuder ett stimulerande, självständigt arbete med stor frihet
under ansvar.

Utbildning och erfarenhet
För att lyckas i denna roll vill vi att du har minst 3 års erfarenhet
av installation, drifttagning och felavhjälpning av telefonsystem.
Det är också en fördel om du har erfarenhet från teknisk support,
helpdesk eller teknisk kundtjänst inom telekommunikation. Du
ska ha ett stort intresse för konfigurering och problemlösning av
systemprodukter och ha kunskap inom routing och switching.

Du är en god kommunikatör och du talar och skriver svenska
obehindrat. Då vårt koncernspråk är engelska och all ärendehantering sker på engelska bör du utan svårighet kunna hanteraspråket i tal och skrift.

Som person är du självgående, strukturerad och stresstålig.
Du kan agera metodiskt i din felsökning, är engagerad, öppen,
ansvarsmedveten och besitter en stor egen drivkraft att uppnå
en lösning. Din sociala förmåga gör att du har lätt för att skapa
och utveckla goda relationer, du är en lagspelare såväl internt
som externt.

Rekrytering sker löpande!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid!

Tillträde
Omgående!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: eva.benckert@aastra.com

Kontakt
Eva Benckert HR-chef 08-568 67 185

Företag
Aastra Telecon Sweden AB

Adress
Aastra Telecon Sweden AB
Box 42214
12617 STOCKHOLM

Kontorsadress
LM Ericssons väg 30, Hägersten

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-56867000

Jobbnummer
1188194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aastra Telecon Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aastra Telecon Sweden AB: