2nd line tekniker med nätverkskompetens till Ricoh!
Dfind AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Om Ricoh
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument och informationshantering.
Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Bolaget har specialiserad expertis inom bland annat IT-tjänster samt utskrifthantering för kontor och produktion.
Ricoh Sverige AB har cirka 650 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter och samarbete med ytterligare cirka 30 större återförsäljare över hela Sverige. Ricoh Sveriges totala försäljning uppgår till cirka 1600 miljoner SEK.
Publiceringsdatum2013-02-08Om tjänstenI din framtida roll kommer du att ingå i ett relativt nyetablerat affärsområde på Ricoh som heter VUC - Visual and Unified Communication. VUC är i en stark expansionsfas och man behöver stärka upp sin specialiserade videokonferens supportgrupp med en ny 2nd line tekniker. Det unika konceptet man har utarbetat är - ROOM IN A BOX - "svårslagen teknik och detaljrikedom för perfekta möten. Det är vad vi kallar hela världens mötesplats".
Ett enda möte kan vara avgörande. Inte undra på att de flesta företag är noggranna när de formar och utrustar sina konferensrum. Ricoh samarbetar med de främsta leverantörerna i branschen vilket ger dig som en framtida medarbetare en unik möjlighet att utvecklas i takt med den främsta tekniken och dom främsta produkterna. Vill du bli en del av vårt framgångsrika team krävs det att du vill vara främst i ditt arbete!
Om arbetsuppgifterna
Du kommer att hantera incidenter på kundens videokonferens och - Room in a box lösningar - . Rollen är en 2nd line roll som kommer att vara rörlig vilket innebär en del ansvarstagande i både 1st och 3rd line support vid behov under de första månaderna. Du kommer huvudsakligen hantera ärenden via ärendehanteringssystem, telefon och email men viss on-site support kan förekomma vid behov.
KvalifikationerDu som söker har erfarenhet av 2nd line support och minst 2 års nätverkskunskap. I din roll kommer du att ha totalansvar för dina processer vilket ställer mycket höga krav på din förmåga att prioritera ärenden och uppnå kundförväntningar. I din roll kommer den huvudsakliga kontakten ske via telefon - därför är tålmodighet och en förståelse för kundsupport och service av största vikt för att vara framgångsrik i rollen.
Vi ser gärna att du som söker har någon form av teknisk eftergymnasial utbildning. Kunskap om videokonferens eller audio/video ser vi som meriterande men inget måste.
Ricoh Sverige AB eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Välkommen med din ansökan genom att trycka på knappen ansök. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nermin Biscevic på 0733-434 194 eller på
nermin.biscevic@dfind.seUppdragsgivare: Ricoh Sverige AB
Ort: Malmö
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 200408126
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNermin Biscevic
FöretagDfind AB
AdressDfind AB
Jobbnummer 1462124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.