2nd Line Technician
Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Göteborg,
Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till
hr@qd.seVi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Är du redo för att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett härligt team där kunden står i fokus? Skynda att söka!
Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.
I din roll som IT Professional kommer du ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrad som exempelvis konfiguration, felsökning av kunders IT-miljöer samt komma med förbättringsförslag. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.
Publiceringsdatum2022-09-02KvalifikationerDu har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst två år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.
Som person har du goda kunskaper inom:
• Active Directory
• Office 365
• Automatisering
• Windows server
Meriterande goda kunskaper inom:
• Power Shell
• Azure
• AWS
Utöver detta behöver du behärska svenska och engelska bra i tal och skrift, och erfarenhet/vana av att jobba med change management är meriterande (QD jobbar inom ramverket för ITIL).
För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQD Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)
Arbetsplats QD
Jobbnummer 6944940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.