2 Fastighetsförvaltare med personalansvar
Huvudkontor/marknadsavd / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor/marknadsavd i Eskilstuna Som fastighetsförvaltare hos oss på Eskilstuna kommunfastigheter får du över 450 kollegor, stora utvecklingsmöjligheter och många specialistfunktioner att "kroka arm" med!
Våra fastighetsförvaltare har inte bara lönsamhet i fokus utan är proffs på att skapa ekonomiska resultat i kombination med stort miljö& klimatansvar, stadsutvecklingsansvar och socialt ansvar för hela Eskilstuna! Vi på Kfast är det kommunala aktiebolaget med samhällsansvar i fokus och med vår VD -Fredrik Elf- i spetsen bygger, förvaltar och äger vi både 7600 bostäder och 180 000 kvm samhällsfastigheter! Utöver det förvaltar vi även 500 000 kvm lokaler åt vår största kund- Eskilstuna kommun! Våra kunder är därför både våra bostadshyresgäster, rektorer på Eskilstunas skolor, enhetchefer för olika kommunala verksamheter, fastighetsenheten på kommunledningskontoret, verksamhetsansvariga i våra samhällsfastigheter och många fler!
Hos oss arbetar idag åtta fastighetsförvaltare fördelat på två affärsområden; bostäder och lokaler. Tjänsterna vi nu rekryterar kommer tillhöra affärsområde lokaler och i rollen kommer du ansvarar för ett antal kommunala lokaler runt om i hela Eskilstuna.
Våra nuvarande fastighetsförvaltare beskriver sitt jobb:
"Man är aldrig ensam! Att jobba i sådan här stor organisation har verkligen många fördelar! roligt är också att vårt stora åtagande i Eskilstuna genererar så många olika typer av fastigheter, uppdrag och projekt"
"Arbetet innebär stor frihet under ansvar och jag gillar att min kompetens tillvaratas och efterfrågas från ledning och chefer. Vi har också otroligt bred kompetens -inhouse- med många specialister som gör att jag inte är lika ensam som i ett mindre bolag"
Fastighetsbranschen går för högtryck och vi påverkar hela samhällsutvecklingen i Eskilstuna! Fram till 2030 kommer vi bla att "utrusta" Eskilstuna med 70 nya förskoleavdelningar, 7-8 grundskolor, en ny gymnasieskola, och varje år producera ett vård och omsorgssboende, ett grupboende och 300 nya lägenheter - Vill du vara med?
VAD ARBETAR MAN MED?
Som fastighetsförvaltare ingår du i affärsområdesledningen med affärsområdeschef, Controller, lokalstrateg och övriga fastighetsförvaltare. Andra enheter du kommer arbeta nära med är vår driftenhet, byggprojektenhet, byggservice och upphandling/inköpsavdelning.
Huvudfokuset i tjänsterna är fastighetsförvaltning på löpande avtal med vår största kund- Eskilstuna kommun- och nya avtalsförhandlingar är därför inget du kommer jobba med i just dessa tjänster. Direkta investeringsbeslut är heller inte centralt i dessa tjänster, eftersom vi enbart förvaltar och inte äger kommunens lokaler. Större fokus kommer du däremot att lägga på det löpande förvaltningsuppdraget.
Exempel på arbetsuppgifter
• Arbeta som kundansvarig/kontaktperson gällande fastighetsrelaterade frågor gentemot verksamhetsansvariga inom kommunen (ex rektorer, enhetschefer mm)
• Ansvara för underhåll, utveckling, uppföljning, energiförbrukning mm i fastigheterna.
• Skapa underhållsplaner och driva underhållsprojekt (ex mindre ombyggnationer, renoveringar). Ny- eller ombyggnationer som dock överstiger ca 3 milj projektleds av våra byggprojektledare.
• Beställa "byggjobb" enligt LOU till olika insatser i fastigheterna.
• Ansvara för fastighetsekonomin exempelvis budgetering, rapportering och uppföljning.
• Arbeta med investeringsbedömningar, hyressberäkningar/hyresändringar
I tjänsterna ingår också personalansvar över två enhetschefer (lagledare), som ansvarar för arbetslag som arbetar med fastighetsskötsel och lokalvård.
HUR KAN EN VANLIG ARBETSDAG SE UT?
Du inleder dagen med ett byggmöte ute på en skola som genomgår en ombyggnation, senare deltar du i ett avstämningsmöte inför prognos två med dina fastighetsförvaltarkollegor och Controller inom affärsområdet. Efter lunch gör du ett kundbesök på ett av dina vård & omsorgsboende där ni har dialog om verksamhetstid (behovet av arbetstimmar gällande vår leverans av fastighetsskötsel) för att mot slutet av dagen gå igenom underhållplanen för nästkommande år och skriva beställningar.
VEM SÖKER VI?
Du är van att arbeta övergripande och gillar mixen av operativt och strategiskt arbete. Du får också energi av mycket social kontakt och får ofta höra att du är duktig på att skapa relationer. Du arbetar också drivande, vågar ta beslut och är uppfinningsrik gällande nya arbetsätt mm.
Krav: eftergymnasial utbildning som fastighetsförvaltare (minst YH nivå) och erfarenhet av fastighetsförvaltning gärna flerårig. Goda kunskaper i fastighetsägaransvar, fastighetsekonomi, fastighetsteknik/byggteknik. Erfarenhet av verksamhetsstyrning med ekonomiansvar, B- körkort och mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
Meriterande: Erfarenhet av kommunala kunder, tidigare personalansvar (gärna över chefer), ledarskapsutbildning, beställning enligt LOU.
Vi ser fram emot just din ansökan!
Undrar du över något? Tveka inte att kontakta mig! /HR Partner - Sofia Redelius Buck 016-16 75 19
Publiceringsdatum2019-02-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHUVUDKONTOR/MARKNADSAVD
KontorsadressMUNKTELLSTORGET 2
Jobbnummer 4628463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.