1st-line support Karlskoga
Framtiden AB, Karlstad / Supportteknikerjobb / Karlskoga
2008-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st-line support Karlskoga" (publicerad 2008-06-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB, Karlstad i Karlskoga,
Kristinehamn,
Örebro,
Kumla,
Hammarö eller i
hela Sverige Vi söker nu dig som vill jobba som 1st-line support hos vår kund i Karlskoga.
Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.
Publiceringsdatum2008-05-08FöretagetKundföretaget utvecklar och framställer de aktiva substanser som är verksamma i olika mediciner. Produkterna används av de stora läkemedelsföretagen vid framställning av piller och preparat i olika former. Företaget har en stor utvecklingsenhet med ca 50 forskare där de tar fram nya verksamma substanser, ofta på uppdrag från slutkund. Dessa framställs sedan i stora mängder i produktionsenheten och levereras till slutkund.
Arbetsuppgifter och omfattning:
IT-avdelningen hos kundföretaget i Karlskoga består av 7 personer. De behöver förstärka med ytterligare en person under hösten 2008. Tanken är att du som kommer in ska arbeta som 1st-line support i HelpDesk och ta hand om inkommande ärenden. Om möjligt kommer du att lösa de ärenden som kommer in, via dator och även på plats hos användaren. Mer avancerade ärenden eskaleras till second line eller third line support, samt externa konsulter.
I förlängningen kan du också bli aktuell för att ta mer ansvar för HelpDesken och även vara med och utveckla verksamheten i HelpDesken.
Heltid med start 1 oktober -08.
Tjänsten inleds med en inhyrning under ca 6 månader, därefter sker rekrytering till kundföretaget.
Skallkrav:
Vi söker dig som är högskoleutbildad dataingenjör eller systemvetare.
Alternativt har du en erfarenhet som är inom IT-support eller liknande.
Arbetet kräver också att du har goda kunskaper i engelska eftersom dokumentation och liknande är på engelska.
Meriterande krav:
Erfarenhet av liknande arbete.
Dina personliga egenskaperKommunikativ, social förståelse, tålamod.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Mellan 08:00-17:00, flextid tillämpas. Visstidsanställning under uthyrningsperioden, ca 6 månader.
ErsättningFast lön
Timlön under uthyrningsperioden. Vid rekrytering till kundföretaget gäller individuell månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMarkus Rosen, Personalansvarig, 054-405 02 52,
markus@framab.seFöretagFramtiden AB, Karlstad
AdressFramtiden AB, Karlstad
Signalhornsgatan 124
65634 Karlstad
KontorsadressSignalhornsgatan 124
Karlstad
KontaktuppgifterTelefonnummer: 054-405 02 52
E-postadress:
karlstad@framab.se Jobbnummer 214899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.