1st Line supporttekniker till Griffel i Växjö

Maxkompetens / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Hylte, Tingsryd eller i hela Sverige

1st Line supporttekniker till Griffel i Växjö!

Är du tekniskt intresserad, gillar att ge förstklassig kundservice och är sugen på en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig! För en direktrekrytering till Griffel söker vi nu dig som vill arbeta som 1st Line supporttekniker!

Griffel är en helhetsleverantör av IT-tjänster till företag i hela Sverige. Deras kunder är både små och medelstora företag inom alla branscher med fokus på snabb och kvalificerad företagssupport. Genom deras tre affärsområden kommunikationstjänster, servertjänster och verksamhets-IT hjälper de sina kunder att utveckla sin verksamhet.

Griffel sitter i nya, väldigt fräscha och fina lokaler i centrala Växjö. Sammanlagt är de ett 30-tal engagerade medarbetare som ser till att ha det roligt på jobbet. Support-teamet du kommer ingå i består av ca. 4 kollegor.



Publiceringsdatum
2019-04-25

Arbetsuppgifter
Som 1st Line supporttekniker kommer du att ge support till Griffels kunder via telefon och mejl. Du är ofta den som först har kontakt med kunden och en del frågor löser man direkt, men mer komplicerade frågor skickar man vidare till de som arbetar i 2nd Line. Ärendena kan variera mycket i komplexitet och svårighetsgrad.

Dina uppgifter blir främst att:

* Supporta Griffels kunder i dess tjänster, dvs. kontrollera om produkter och tjänster fungerar som de ska och justera eventuella fel
* Ta emot felanmälningar och leverera support till Griffels kunder via telefon och mejl
* Lägga upp alla ärenden i supportsystemet
* Lösa, hantera och fördela de ärenden som kommer in till systemet med uppbackning av 2nd Line
* Hålla supportsystemet uppdaterat samt bevaka och återkoppla ärenden
* Hantera tilläggsbeställningar
* Rapportera allvarligare och större störningar hos kunderna till supportchefen



Profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för ny teknik och som brinner för att hjälpa kunder. Som sökande ser vi gärna att du är serviceinriktad och har en god datorvana. Är du kunnig inom teknik är det meriterande men inget krav.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har hög social kompetens och kan ta första steget i ett samtal då arbetet innebär en hel del kundkontakt. Du är noggrann i ditt arbetssätt och lägger stor vikt på kvalitet i ditt arbete. Som person är du en problemlösare, har lätt för att anpassa dig till olika situationer och har ett öga för att arbetet ska se snyggt ut. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Då vi inte har några högre kompetenskrav inom IT ställer vi höga krav på din personlighet. Utöver ovan behöver du därför vara tålmodig och öppen för ny kunskap samt även ha förmågan att avgöra när ett ärende behöver skickas vidare till nästa supportled.



Övrig information

* Placeringsort: Växjö
* Varaktighet: Tillsvidare
* Arbetstid: Dagtid (8-17)
* Omfattning: Heltid
* Lön: Individuell lönesättning

Griffel har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Ansvarig rekryterare är Lisa Andersson, Konsultchef på Maxkompetens. Har du frågor gällande tjänsten kontaktar du Lisa på tel. 0470-78 80 51



Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Maxkompetens ingår i koncernbolaget MoxieTech Group AB, sedan 2015 noterat på Nasdaq First North. Koncernen har fyra fristående bolag/affärsområden som var och ett har en stark position på marknaden.

Work and Passion AB är ett renodlat HR-Tech bolag som huvudsakligen erbjuder digitala tjänster för HR branschen. Maxkompetens Konsult AB är med kontor i 8 städer en av de största aktörerna i Sverige inom rekrytering och bemanning. Multiekonomerna J&M AB är en av de största aktörerna i Sverige inom Ekonomikonsultation, redovisning och lön. SkolPool Sverige AB som är marknadsledare i Sverige inom elevhälsa.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-23
Ange följande referens när du ansöker: DmZTMQctQWSl9Q0GyGB1TA==
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Andersson Lisa.Andersson@maxkompetens.se 0470- 78 80 51

Företag
Maxkompetens

Adress
Maxkompetens
35233
35233 0780

Kontorsadress
Taptogränd 6

Jobbnummer
4752045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens: