1st line support Unix/Linux

Cinnober Financial Technology AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cinnober Financial Technology AB i Stockholm

Cinnober is a global leading provider of innovative exchange and clearing technology. The portfolio of offerings includes price discovery and execution, order routing, real-time risk management, clearing and settlement, data distribution and surveillance. 

Customers include leading trading and clearing venues in financial centers such as Chicago, Hong Kong, London, New York and Toronto.

Cinnober was founded in 1998 and has 230 colleagues who work in cross-functional and transparent teams with motivated and highly-skilled people from all over the world. Our head office is in Stockholm and an additional development unit is in Umeå. For two years in a row we have won awards for being one of the best workplaces in Sweden.

Beskrivning av tjänsten

I rollen på Cinnobers Servicedesk är de huvudsakliga arbetsuppgifter övervakning och support av våra kundinstallationer. Cinnober Servicedesk är single point of contact för våra kunder.

Du kommer att bli expert på våra kundlösningar och ha mycket kontakt med kundföretagen.

I arbetet ingår att övervaka våra kundinstallationer, hantera inkommande ärenden per telefon, mail och via vårt ärendehanteringssystem (Jira), prioritera ärenden samt lösa så många ärenden som möjligt på egen hand. Arbetet innebär också djupare analys och felsökning samt möjlighet att påverka arbetet på servicedesken.

Arbetet innebär skifttjänstgöring.

Vem är du?

Som person är du ansvarstagande, engagerad och har en god förmåga att kommunicera med kunder. Du ser alltid till att hålla dig sysselsatt och ditt intresse för teknik driver dig ständigt framåt. Du känner dig trygg i en Linux/Unix miljö och dess terminologi.

Du bör uppfylla följande krav:

• Du ska kunna tala och skriva engelska obehindrat
• Ha bred teknisk kompetens inom Linux/Unix
• Du är utåtriktad och värdesätter kundkontakter samt har en hög servicenivå

Det är meriterande om du kan Java (Eclipse) då kundens produkt bygger på denna plattform. Det är även ett plus om du kan portugisiska eller thailändska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, placeringen är på vårt kontor på Kungsgatan 36 i Stockholm.

Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi jobbar med löpande urval.

För frågor om tjänsten kontakta Irene Carlsson HR-koordinator, 08-503 04 770 eller Martin Adelsköld ansvarig för Support & Operations, 08-503 04 794

Publiceringsdatum
2013-02-18

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Carlsson + 46 8 503 04 770

Företag
Cinnober Financial Technology AB

Adress
Cinnober Financial Technology AB
Kungsgatan 36
11135 Stockholm

Jobbnummer
1469638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cinnober Financial Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cinnober Financial Technology AB: