1st line support för butiksdatasystem
Visma EssCom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support för butiksdatasystem" (publicerad 2018-08-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma EssCom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2016 uppgick nettoomsättningen till 7.855 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 samt OHSAS 18001.
Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker en ny medarbetare.
Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.
Tidigare erfarenhet av arbete i kundsupport är meriterande men ej krav. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I tjänsten kan kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete ingå.
Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:
Erfarenhet av arbete med kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
FInska i tal och skrift
Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsten är en visstidsanställning och löper till 2017-12-31
Sista ansökningsdag är den 30 juni 2017.
För frågor kring tjänsten, kontakta Incident Manager Jeanette Nyland:
jeanette.nyland@visma.comVaraktighet, arbetstid
Heltid temporärt 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-06-11Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Nyland
jeanette.nyland@visma.com +46 101412220, +46 1011412220
FöretagVisma EssCom AB
AdressVisma EssCom AB
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma
KontorsadressGårdsfogdevägen 5
Jobbnummer 3549179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.