1st line servicedeskmedarbetare till vår kund i Sandviken

Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Sandviken
2023-08-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line servicedeskmedarbetare till vår kund i Sandviken" (publicerad 2024-07-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Sandviken, Gävle, Hedemora, Avesta, Falun eller i hela Sverige

Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Som servicedeskmedarbetare kommer du stötta användare med IT-support via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag, då vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN
Som servicedeskmedarbetare är du första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med användare både i och utanför Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.
Arbetet inom 1st-line support följer ofta tydliga rutiner, vilket gör denna roll perfekt för dig som vill bygga på din kunskap och erfarenhet inom IT-support.

Du erbjuds
• En spännande roll på ett globalt företag där du har erfarna kollegor att ta inspiration av
• En utvecklande roll för dig som vill bygga på din erfarenhet inom IT

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2023-08-30

Dina arbetsuppgifter
• Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
• Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
• Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
• Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support

VI SÖKER DIG SOM
• Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon
• Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT
• Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder

För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.



Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Serviceinriktad
• Problemlösande
• Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15097202".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8071885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: