1:st/2:nd line support

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Malmö, Staffanstorp, Lund, Svedala, Kävlinge eller i hela Sverige

Vi söker nu en serviceinriktad 1:st/2:nd line support till vår kund i Malmö. Företaget expanderar och behöver ytterligare personal till sin helpdesk. Vill du få chansen att utgöra en viktig del av verksamheten och samtidigt få möjlighet att hjälpa kunder genom att leverera bästa möjliga service? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

Publiceringsdatum
2016-09-15

Arbetsuppgifter
I rollen som 1:st/2:nd line support kommer du att hjälpa företagets kunder med olika typer av IT-problem. Drift av nätverk, WAN och backuplösningar är en naturlig del av dina åtaganden. Du kommer att arbeta med program som VMware, Citrix, Cisco och Checkpoint. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i:

• Kundsupport via mail och telefon
• Remote
• Drift av nätverk och backupplösningar
• Förbättringsarbete/configuration
• Övervakning

Om företaget
Företaget levererar drifttjänster, tekniktjänster och infrastruktur inom IT. Företagets mål med verksamheten är att maximerar kapaciteten och minimerar risken för driftstörningar genom att kontrollera, uppdatera och underhålla kundens IT-system. Merparten av företagets kunder finns inom produktion och distribution och arbetar med såväl små som stora företag.

Profil
För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för att hjälpa människor samt ett intresse för IT och teknik. Som person är det oerhört viktigt att du är serviceminded och att du är ödmjuk i ditt förhållningssätt. Du är också van vid att hantera ärenden och problemlösning självständigt och i grupp. Vi ser gärna att du är nyfiken och driven samt utstrålar en vilja att utvecklas.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Svenska och engelska - tal och skrift
Minst 6 månaders erfarenhet inom servicedesk eller intern helpdesk
Windows 7

Meriterande:
VMWare
Citrix
Kunskap om backup-system

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid, skift
Ort: Malmö
Start: Början av juni

Urval sker löpande. Ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8866
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fanny Trossö fanny@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Drottninggatan 1D
21211 Malmö

Kontorsadress
Drottninggatan 1D, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3050195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: