1:line support till servicedesk
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Framtiden AB
Publiceringsdatum2011-11-14Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsf%C3%B6retag " shape="rect" target="_blank">
http://www.framtiden.com/">bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga" shape="rect" target="_blank">
http://www.framtiden.com/jag-soker-jobb/lediga-jobb">lediga jobb .
Framtiden AB arbetar med både bemanning " shape="rect" target="_blank">
http://www.framtiden.com/om-framtiden">bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Om företagetVår kund är ett väletablerat företag som är verksam inom IT området, målgruppen är små- och medelstora företag. Företagets affärsidé är att aktivt stödja kundernas affärsutveckling med effektiva informationssystem.
ArbetsuppgifterDu jobbar i vår kunds Servicedesk och tar emot supportärenden från deras kunder. Ditt fokus ligger på att lösa ärenden i vår 1:a linje. Du sitter i en support och tar emot samtal per telefon eller mail och försöker lösa kundernas problem. Du jobbar efter instruktioner och löser klientrelaterade ärenden bla som kontohantering, behörigheter osv.
Kunderna sitter vid en PC i Microsoftmiljö och upplever någonting som inte fungerar, det är då viktigt att samla in tillräckligt med information för att förstå deras problem och antingen lösa det själv under samtalet eller skicka vidare problemet till lämplig person.
Du loggar alla ärenden i ett ärendehanteringssystem och kommer i början bli tilldelad en fadder som sköter din upplärning.
ProfilDu har en grundkunskap om Windowsplattformen främst kopplat till klientsidan.
Kontakten med kunderna har du via telefon varför telefonvana är en stor fördel.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Bakgrund inom Servicedesk/support ser vi som positivt.
I vår Servicedesk jobbar vi som ett lag med våra givna roller. Det gör att du måste kunna samarbeta med andra. Du brinner för ditt jobb, är serviceinriktad och har en stor social förmåga. Vi ser gärna kvinnliga sökande.
Vi kommer att anställa ett flertal kandidater med start den 1 december, därefter sker anställningar löpande!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 441
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Andersson,
andreas@framtiden.comGorjana Dubovina,
gorjana@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 1078776
Observera att sista ansökningsdag har passerat.