1:e socialsekreterare till Myndighetsenhet inom IFO och Bistånd
Dals-Eds Kommun / Socialsekreterarjobb / Dals-Ed
2022-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1:e socialsekreterare till Myndighetsenhet inom IFO och Bistånd" (publicerad 2022-06-09) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Dals-Ed,
Bengtsfors,
Färgelanda,
Mellerud,
Tanum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dals-Eds Kommun i Dals-Ed,
Bengtsfors,
Färgelanda,
Mellerud,
Åmål eller i
hela Sverige Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på
www.dalsed.seDals-Eds kommun står inför en spännande utvecklingsprocess. Vi har beslutat att slå samman myndighetsenheten gällande målgrupperna inom IFO, socialpsykiatri och äldreomsorg. Syftet är att utveckla myndighetsutövningen, men också att starta en lite större enhet med de fördelar det innebär.
Till hösten kommer vi satsa på utbildning för arbetsledare!
När du anställs hos oss får du möjlighet till en 3 dagars utbildning i ledarskap som startar upp i september och därefter handledning tillsammans med andra 1:e socialsekreterare i Dalsland.
Utöver det så erbjuder vi flextid med möjlighet till distansarbete om arbetssituation och arbetsgivare medger, möjlighet till friskvård, pendlingsmöjligheter från Göteborg och Trestadsregionen. Med tåg 40 min från t.ex. Trollhättan samt tåg mellan Göteborg och Ed 1.17 min.
Arbetsplatsen
Myndighetssektionen består av 12 st medarbetare; 3 st socialsekreterare Barn och Unga, 2 st socialsekreterare Vuxen, 2 st Familjebehandlare inom vår Öppenvård samt 2 st Biståndshandläggare för Äldreomsorg samt socialpsykiatri. Till vår hjälp har vi en administratör och verksamheten leds av Myndighetschef och en 1:e socialsekreterare.
Publiceringsdatum2022-05-20ArbetsuppgifterDet dagliga arbetet leds av dig. Genom metodsamtal, enskilt med handläggare och i grupp, leder och coachar du handläggarna inom sektionen. Du har också en uppföljande och utvecklande funktion. Du verkar för att skapa en hög grad av självständighet och trygghet hos våra handläggare utifrån de styrdokument som är fastställda. Du kommer även att vara föredragande i olika sammanhang som tex i socialnämndens arbetsutskott och i domstolar. Eftersom du är utvecklingsorienterad, är du väldigt bra på omvärldsbevakning och följer kunskapsutvecklingen inom området. För att verkligen skapa förutsättningar för bästa möjliga effekt ser du samarbete och samverkan både internt och externt som en viktig faktor.
Du kommer huvudsakligen att leda arbetet men eftersom det ibland uppstår situationer där vi behöver lösa frågor, kan det innebära att du i vissa fall även går in och handlägger i individärenden.
Om dig
Du är socionom, eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för verksamheten.
Du har:
• Lång erfarenhet inom socialtjänsten och gärna erfarenhet av förändringsarbete.
• Erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänstlagens målgrupper.
• Är förtrogen med gällande lagstiftning,
• Håller dig uppdaterad med den forskning och metoder som rekommenderas.
Du är en ansvarstagande person som har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har också förmåga att vara tydlig i din kommunikation. Du har färdighet att fatta välgrundade beslut och har en ekonomisk medvetenhet. Det är meriterande om du haft en arbetsledande roll. Vid den samlade bedömningen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
• Tillsvidareanställning
• Tillträde enligt överenskommelse
• Sysselsättningsgrad 100%
• Arbetet förlagd till dag
• B-körkort erfordras
ÖVRIGT
För tjänsten krävs utdrag ur misstankes- och belastningsregistret
UPPLYSNINGAR
Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000.
ANSÖKAN
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i
de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.
Du ansöker via länken *Ansök* senast 2022-06-05
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDals-Eds kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dals-Eds kommun (org.nr 212000-1413),
https://www.dalsed.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 6670021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.