1:e socialsekreterare till myndighet barn och ungdom 2 (10-13 år)
Norrköpings kommun / Socialsekreterarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vill du jobba med ett meningsfullt och utmanande arbete där du ger stöd till barn, ungdomar och familjer samtidigt som du med och skapar framtidens socialtjänst? Då kan det vara dig vi söker!
Vilka är vi?
Socialkontoret i Norrköpings kommun sätter individens behov i fokus, alltid med barns bästa i första hand. Det ska vara lätt att få hjälp. Våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring för denne. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping.
Myndighet Barn och ungdom är uppdelat på enheterna barn och ungdom 1 (0-9 år), 2 (10-13 år) och 3 (14-20 år). I vår verksamhet är det viktigt med kvalitetssäkring och därför pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete där du som medarbetare är en viktig del. Vi hjälps åt, lär av varandra, tar ansvar och utvecklar verksamheten tillsammans.
Vi satsar stort för att arbeta framåt och utveckla framtidens socialtjänst. Vi har utökat vår personalstyrka på samtliga enheter för att få ner ärendeantal per handläggare samtidigt som vi har utvecklat vår introduktions- och kompetensutvecklingsprogram.
Barn och ungdom 2 tillkom i somras 2022 som utifrån ovan och kommer till hösten att vidareutveckla arbetet med både utredningar och placerade barn i familjehem inom enheten. I samband med det ökar vi personalstyrkan ytterligare med ett team för att skapa förutsättningar inför det kommande utvecklingsarbetet och söker därför nya medarbetare som vill ansluta oss i vår fortsatta resa!
Vi erbjuder dig som medarbetare årsarbetstid, individuell lönesättning med ett funktionstillägg på 4000 kr, distansarbete, extern handledning, gedigen introduktion, engagerade kollegor, arbete i grupper med stark gruppkänsla och mycket mer.
Publiceringsdatum2023-04-12ArbetsuppgifterSom 1:e socialsekreterare är du en del av ledningsstrukturen och förväntas leda mot målen som framgår i verksamhetsplanen tillsammans med enhetschef. Det genom att du stödjer och kvalitetssäkrar socialsekreterare i deras utredningsarbete, bedömningar och val av insatser gällande barn och ungdomar.
Du arbetar även med metodutveckling, introduktion av nyanställda och följer upp arbetet inom ramen för enhetens aktivitetsplan. Du håller dig uppdaterad vad gäller föreskrifter, allmänna råd från Socialstyrelsen, förändringar inom lagstiftningen och dess tillämpning.
Du samarbetar med de samarbetspartners som finns runt barn och ungdomar, både internt och externt. Du ska även kunna företräda i rätten.
På enheten hjälps åt, lär av varandra, tar ansvar för helheten och utvecklar verksamheten tillsammans med hashtaggen #tillsammansochgemensamt.
Vem är du?
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom barn- och ungdom utifrån Socialtjänstlagen. En dokumenterad erfarenhet av en arbetsledande roll ser vi som positivt men inget krav.
Som person har du en förmåga att skapa engagemang och delaktighet i en arbetsgrupp. Du har ett coachande förhållningssätt som innebär att du strävar efter målsättningen att medarbetarna ska bli självständiga i sitt yrkesutövande. I rollen som 1:e socialsekreterare är det viktigt att du har fallenhet för att uttrycka dig i tal och skrift, samt är flexibel och pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig så att du når fram med din kunskap till andra.
Du agerar professionellt och driver de frågor som du ser är viktiga för verksamheten. Då rollen innebär arbetsledning är det en förutsättning att du har god förmåga att självständigt och flexibelt kunna prioritera och genomföra arbetet. Denna förmåga gör att du även kan stötta medarbetarna att upprätthålla god struktur i sitt arbete.
Du är målinriktad och ser mål som en förutsättning och drivande faktor i det dagliga arbetet, samt har förmåga att följa upp och utvärdera. Eftersom du samverkar med både medarbetare, klienter samt externa och interna samverkanspartners, är det av stor vikt att du är en person som fokuserar på att bygga goda relationer.
B kört är ett krav för vår verksamhet.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 30 april
Kontakt: Enhetschef Taimur Qadery på 011-15 31 20 eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21,
robert.brandt@norrkoping.seDet kommer att begäras utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 7647577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.