YH/KY utbildad Junior IT-konsult sökes!
Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Malmö,
Lomma,
Vellinge,
Lund,
Trelleborg eller i
hela Sverige Joblink växer så det knakar! Just nu finns det en stark efterfrågan efter dig som är nyexaminerad inom IT, gärna KY/YH utbildad. Intresserad?
Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt. Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.
Publiceringsdatum2015-01-09Dina arbetsuppgifterSom Service Desk-agent arbetar du med att ge support till användare via telefon och mail. Service desken utgörs av en kombinerad 1st och 2nd Line, där ambitionen är att kunna lösa ärenden redan vid första kontakt. För att kunna briljera i rollen som Service Desk-agent är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo, utan att förlora kvalitén i ditt arbete. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet.
Vi erbjuder!:
• Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren.
• Tillträde:Omgående
• Omfattning: 100 %.
• Placering: Malmö
Kvalifikationer::
Vi tror att du som söker har/är:
• Drivs av ett stort IT-intresse! Detta intresse går som en röd linje genom dina erfarenheter. Du inser att det alltid finns mer att lära, och denna möjlighet till utveckling gör dig ännu mer motiverad.
• Är lyhörd! Du har förmågan att lyssna och förstå kundens problematik. Du kan dessutom använda denna lyhördhet för att anpassa din hjälp efter den specifika kunden. Oavsett vilken nivå av IT-förståelse kunden har, är du flexibel och skräddarsyr samtalet efter den specifika kunden.
• Värdesätter god service! Kanske är du den som vänner och släkt vänder sig till när datorn eller mobilen strular, lika mycket på grund av din kompetens som ditt prestigelösa sätt. Du är tillmötesgående i ditt arbete, och ser ett värde i att vara hjälpsam.
• Är uthållig! Att arbeta i en Service Desk innebär ett högt tempo, där du måste klara av att ge varje enskild kund god service samtidigt som man som grupp arbetar för att hålla SLA-nivåer. Vi söker därför dig som kan arbeta med uthållighet och som genomsyras av ett professionellt lugn.
Vidare ser vi att du har en utbildning inom IT, gärna en KY/YH eller motsvarande. Du har kunskaper i Ärendehantering, Felsökning, Citrix, Exchange samt Kommunikation/Nätverk TCP/IP, DNS, DHCP samt AD.
Ansökan::
Ansök via
www.joblink.se , bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Konsultchef Mathilda Wasting, 0723-653420.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathilda Wasting 0723-653420
FöretagJoblink Norden AB
AdressJoblink Norden AB
Södergatan 14
21134 Malmö
KontorsadressSödergatan 14 21134 Malmö
Jobbnummer 2121646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.