Workflow & Tools Manager - Customer Service Broadband & TV

Telenor Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Nu söker vi en driven Workflow & Tools manager till vårt team på Channels, Telenor Sverige!

Vad du kommer att göra

Som Workflow & Tools manager kommer du arbeta med processoptimering inom den övergripande processen för hur kundens ärende färdas genom vår kanal, och däri ansvara för utformning och användning av de arbetsverktyg som används av kundservice för Bredband & TV. Det betyder att du tillsammans med våra leverantörer och interna intressenter kommer att leda och genomföra utveckling inom ditt område. Dina uppgifter kommer att vara att analysera, värdera samt motverka våra operativa och taktiska utmaningar.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära:
* Medverka i utvecklingen av den övergripande processen med start i att kunden kontaktar oss tills dess att ärendet är löst.
* Utveckla processen samt de arbetsverktyg som används inom kundservice för att nå övergripande strategiska mål vad gäller kundnöjdhet, kostnad och försäljning.
* Säkerställa att processen är kompatibel och mätbar i enlighet med bl.a COPC. Ett viktigt beroende är att vi har verktyg som möjliggör exekvering av dessa processer. I detta fall kommer du att agera sammanhållande kravägare mot interna intressenter samt kravställa på IT vad gäller nyckeltal som upptid, front-end-funktionalitet m.m.
* Äga och designa särskilda kundserviceprocesser kring arbetsverktygen såsom beställnings- och avvecklingsförfarande för nya och slutande kundservicemedarbetare samt behörighetsnivåer för olika grupperingar inom kundservice. Detta innebär att du arbetar tätt tillsammans med både kundserviceverksamheten samt interna intressenter för att säkerställa att systemparken möjliggör för oss att nå våra nyckeltal och efterleva vår övergripande strategi.
* Stötta interna initiativ som rör digitalisering, automation och övrig systemutveckling i de fall det rör vår avdelnings processer.

I rollen samverkar du med hela Channels, affärsområdet Consumer, systemägare samt vår kundservicepartner. Du ska med andra ord trivas med att vara en lagspelare, låta dig utmanas och samtidigt säkra att du får rätt förutsättningar att exekvera på uppdraget. En del resor i Sverige ingår i tjänsten.

Vem du är

Som person är du strukturerad och affärsmässig med ett analytiskt sinne, du brinner för verksamhetsutveckling och utgår alltid från kundens bästa. Ditt arbete präglas av ett datadrivet förhållningssätt i kombination med en förmåga att se samband och förstå helhetspåverkan på kanalen. Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du vara en flexibel och prestigelös lagspelare med en positiv inställning. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Always explore, Create together, Keep promises och Be respectful.

Vidare ser vi att du har:
* Arbetat med affärsutveckling och taktisk processtyrning
* Erfarenhet från kundservice är meriterande
* Extra meriterande om du är utbildad inom COPC
* Universitetsexamen inom ekonomi, ingenjör eller motsvarande är meriterande
* Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.



Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Placeringsort: Stockholm eller Umeå

Ansök: Sök tjänsten via länken nedan senast den 26/1-2020


För frågor om tjänsten kontakta rekryterande ledare Hassan Mustapha på 0709335508 eller e-mail: Hassan.mustapha@telenor.se. Skicka inte in ansökan via e-mail, dessa kommer inte utvärderas.


Bra att känna till:
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2020-01-09

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J087470".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
5032715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: