Windows-tekniker till Lunds trevligaste helpdesk-team!

Gigstep AB / Supportteknikerjobb / Lund
2024-08-14


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gigstep AB i Lund, Lomma, Malmö, Svalöv, Landskrona eller i hela Sverige

Har du ett brinnande intresse att arbeta med support och med Windows? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!
I den här rollen kommer du att tillhöra etthelpdesk-team somansvarar för att ge 1st line support till alla företages flera tusen kollegor i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter runtom i världen som man ansvarar för att agerar 2nd line support för. Teamet består av 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i olika funktionsteam och ger support för:
Interna system och access hantering
Windows klienter
Linux klienter
Mac klienter
Telefoni
Konferensrum

Här arbetar ni tillsammans för att ge företagets användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är fokuset 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande. Du ger support både via telefon, ärendehanteringssystem och fysiska besök i deras besöksrum.
Ansvarsområden
Dina ansvarsområden kommer vara inom Windows klientplattform. För att se till att alla medarbetare kan göra det som de är bäst på, ser vi till att hjälpa till med IT relaterade klientsupport. En del av arbetsuppgifterna består av:
Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
Installation, konfiguration & leverans av datorer
Felsökning och problemlösning av klienthård- och mjukvara
Administration i katalogtjänster (AD/Azure/Intune)
Installation av datorer med hjälp av Autopilot
Skapa och underhålla dokumentation

Du kommer bemanna företagets besöksrum under hälften av din arbetstid. I besökrummet kommer du möta anställda som behöver hjälp med alla tänkbara problem på deras klientdatorer och telefoner, hantera utlämning av datorer, kablar med mera.
Det kan även förekomma olika typer utav ansvarsområden utanför arbetet med tickets i ServiceNow. Exempel kan vara ansvar för införande av adminfria PC ur ett helpdesk-perspektiv, eller att samordna olika typer utav synk-möten med andra delar av organisationen.
Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom Windows eller några års arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även med dig några av följande:
Support av Windowsklienter
Arbete i en supportorganisation
Arbete i ett ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
Utmärkt kunskap av svenska och engelska i både tal och skrift
Strukturerad och organiserad
Bonuspoäng om du även har arbetat med Linux-, Mac-, Mobil- eller Konferensrumssupport

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos kunden!
Vi jobbar med löpande urval så om det åter som att det är dig vi letar efter, skicka in din ansökan redan idag!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gigstep AB (org.nr 559187-8227), https://www.gigstep.se/

Arbetsplats
Gigstep

Kontakt
Moa Hagman
moa.hagman@gigstep.se
0707497270

Jobbnummer
8840003


Prenumerera på jobb från Gigstep AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gigstep AB: