Weddredaktör till Salems kommun
Salems kommun / Journalistjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla journalistjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Vi söker en pedagogisk och utvecklingsorienterad webbredaktör som vill driva och identifiera utvecklingen av vår webbplats salem.se. Vi tror att du är en person som drivs av utmaningar och gillar att ha stora möjligheter att identifiera, driva och projektleda en förändring i våra digitala kanaler. Då vi är en liten kommun och en liten enhet kommer din roll att vara bred och varierande.
Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att ha identifierat och drivit webbprojekt för tillgänglig webb, ha kunskap om sökordsoptimering, kundresa samt kunna skriva och producera text anpassad för webben. Du bör även ha kunskaper i att hantera HTML/CCS och vara en god beställare av tjänster för webb. Är den du vi söker?
Om Salems Kommun
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunikationsenheten består av kommunikationschef och en kommunikatör och ligger under kommunkansliet som består av nio medarbetare. Kansliet är en del av kommunstyrelseförvaltningen och rapporterar till kommundirektören. Kansliet ansvarar för administrationen till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden. I kansliets ansvarsområde ingår också bl.a. näringslivsfrågor, tillsyn personuppgiftsfrågor, mål- och styrprocesser, juridiskt stöd, kris- och säkerhetssamordning. Kanslienheten ansvarar även för att administrera allmänna val.
Publiceringsdatum2022-01-25Om tjänstenTjänsten är en projektanställning som webbredaktör. Under anställningsperioden ska du identifiera och projektleda projektet "En tillgänglig kundorienterad externwebb". I arbetet ingår att identifiera förbättringsåtgärder och tillsammans med övriga webbadministratörer driva fram en plan för en förbättrad och tillgänglig webb.
KvalifikationerVi tror att du är en person med god samarbetsförmåga som gillar att stötta olika delar av verksamheten för att nå fram till målet. Du drivs sannolikt av möjligheten att få påverka och utveckla webbar. Du har en strategisk ådra och ser tydligt hur du själv förverkligar dina strategier i ditt operativa arbete. Du är ansvarsfull och strukturerad.
Kvalifikationer• Akademisk utbildning inom för rollen relevant område, sannolikt som webbredaktör, journalist, kommunikatör eller liknande relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete som webbredaktör eller liknande erfarenhet
• Praktisk erfarenhet av att producera och hantera information som ska målgruppsanpassas för olika kanaler
• Kunskaper om tillgänglighetsdirektivet och praktiskt erfarenhet av att ha jobbat med tillgänglig webbanpassning.
• Erfarenhet av arbete med Episerver och Sitevision.
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
Meriter
• Utbildning inom användbarhet och tillgänglighet
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) och sökordsanalys
• Erfarenhet av arbete i SiteVision
• Erfarenhet av statistik och webbanalys.
• Erfarenhet av att arbeta med sociala medier.
Anställningsvillkor:
Tidsbegränsad anställning, AVA
Deltid 80 procent
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2022-03-06
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSalems kommun
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Salems kommun (org.nr 212000-2874),
http://www.salem.se Kontakt Rebecka Grunditz, Kommunikationschef
rebecka.grunditz@salem.se 08-5325 97 58 Jobbnummer 6277518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.