Webbredaktör / vikariat

Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2008-10-10

Arbetsuppgifter
Som webbredaktör ingår du i en redaktion på kommunens serviceförvaltning, som är en utförarförvaltning. Arbetet sker på uppdrag av kommunens informationschef. Du kommer att ansvara för det dagliga arbetet med det redaktionella innehållet på vårt intranät och vår externa webbplats www.botkyrka.se.
Arbetet innebär att du har ett redaktionellt huvudansvar för kommunens webbplatser. Du ska löpande bevaka, sköta och uppdatera innehåll på webbplatserna och tillsammans med övriga på redaktionen och kommunens kommunikatörer planera för kommande innehåll. Du kommer att vara en viktig person i arbetet med kommunens totala nyhetsflöde.
Du ska fungera som samordnare för webbplatsernas redaktionella organisationen och ansvara för styrningen av det redaktionella arbetet med webbplatserna.
Du ska stödja förvaltningarna i deras redaktionella webbarbete. Du ska delta i utveckling av webbplatsernas innehåll, funktioner och teknik.
Du ska också sköta viss support.

Kvalifikationer
Examen på högskolenivå inom information, kommunikation, journalistik eller motsvarande inom området.
Du skall ha minst tre års erfarenhet som webbredaktör inom en större myndighet eller organisation, gärna som ansvarig redaktör.
Du ska ha erfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyg för webb och av redigeringsarbete med text och bild. Du bör känna till grunderna i webbteknik samt olika medieformat. Erfarenhet av utvecklingsprojekt och leverantörssamarbete inom området är ett plus.
Personliga förmågor och egenskaper som vi värderar
• känsla för språk, vara en god skribent och kunna skriva enkla målgruppsanpassade texter
• kunna värdera, strukturera och samordna information
• drivande, initiativrik och självständig
• noggrannhet, flexibilitet och god samarbetsförmåga
• serviceinriktad med kvalitets- och kundfokus
Öppen, orädd och energisk i enlighet med kommunens medarbetaridé.

Arbetstider och omfattning
Vikariat, tillträde: Snarast eller efter ök - 2009-08-31

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-24
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa-Karin Blomqvist, , 0708-86 15 10
Monika Sidén, 08-530 614 82, 0708-861205

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via, 08-530 610 00 vxl

Företag
Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd

Adress
Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
330446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serviceförvaltningen, Affärsområde Lednings- och verksamhetsstöd: