Visma Commerce söker Service Manager
Visma Commerce AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Commerce AB i Stockholm,
Linköping,
Falun,
Halmstad eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hostingpartner. Koncernen har över 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor.
Om Visma Commerce
Visma Commerce är ett dotterbolag till Visma. Visma Commerce arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och därmed bidra till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med ett tydligt tillväxtfokus med ca 170 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad och Oslo samt med offshore utveckling i Litauen och Rumänien.
Service Manager
Vi söker en Service Manager till vår avdelning Service Management. I rollen arbetar du även som applikationsspecialist och stödjer vår servicedesk i third line ärenden.
Som Service Manager jobbar du med våra nyckelkunder. Du övervakar och rapporterar servicenivåer enligt vårt SLA, analyserar kunddata, är rådgivande i användandet av vårt system samt utbildar kunder vid behov.
I rollen rapporterar du till vår Head of Service Management och ingår i gruppen Support Management Proceedo.
Tjänsten är förlagd till våra ljusa och moderna lokaler vid Lindhagensplan i Stockholm. Då våra kunder finns spridda över hela landet så kan även resor förekomma i tjänsten.
För att lyckas i din roll bör du kunna samarbeta, kommunicera, inspirera och motivera. Andra goda egenskaper som vi gärna ser att du har är att du är kvalitetsmedveten, pedagogisk och snabb att ta till dig ny kunskap.
Vi söker dig som
• Kan bygga relationer, samt ha god serviceattityd både internt och externt.
• Har en förmåga att identifiera och realisera en möjlighet till förbättring.
• Har en bakgrund inom support och kundansvar eller som projektledare.
• Är en problemlösare och gillar att gå på djupet i systemet. Du trivs när det är mycket på gång,
• Har kunskap om EDI-flöden, teknik och integrationer.
• Är strukturerad i ditt arbetssätt och vet att sätta kunden i fokus.
• Obehindrat kan tala och skriva på svenska och engelska. Även norska är meriterande.
Det är även meriterande om du har
• Arbetat med vår applikation Visma Proceedo.
• Jobbat med purchase to pay processen på något sätt.
Publiceringsdatum2013-09-20Så ansöker duSkicka ansökan till
ansokan.opic@visma.com senast 2013-10-31. Vi genomför ett löpande urval och ser därför gärna att du skickar din ansökan snarast.
Vid frågor, kontakta Jessika Landén, 08-522 930 57,
jessika.landen@visma.comSewww.visma.seför mer information om Vismakoncernen ochwww.opic.com ochwww.visma.se/proceedoför mer information om Visma Commerce.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEfter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan.opic@visma.comKontaktVisma Commerce
ansokan.opic@visma.comFöretagVisma Commerce AB
AdressVisma Commerce AB
Box 396
58104 Linköping
Jobbnummer 1657746
Observera att sista ansökningsdag har passerat.