Vill du vikariera som planerare/administratör inom Hemtjänsten?

Lekebergs kommun, Hemtjänsten / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Hemtjänsten i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Publiceringsdatum
2024-05-14

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en vikarierande planerare/administratör till vårt team inom hemtjänsten. Denna tjänst passar dig som önskar ett roligt och varierat arbete där ingen dag är den andra lik.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• schemaadministratör
• planering av insatser
• kontakt med hälso- och sjukvårdspersonal
• kontakt med anhöriga
• redovisning av fakturaunderlag
• kontering och attestering av fakturor.

I denna roll ingår dessutom att vara ett administrativt stöd till enhetscheferna för hemtjänsten. Du kommer att vara behjälplig i alla förekommande arbetsuppgifter som ingår i en roll som planerare/administratör.

I tjänsten ingår även att vara administratör för vårt larmsystem. Du kommer dessutom att vara delobjektsspecialist för vårt schema- och bemanningssystem Multiaccess. Detta innebär att dagligen arbeta med att hålla systemet uppdaterat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i planerings- och schemaverktyg och/eller inom hemtjänst.

Vi ser gärna att du har kunskap om larmsystem samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare.

För tjänsten behöver du ha förmåga att kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det krävs att du är strukturerad, kommunikativ och flexibel. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot dem du kommer i kontakt med. Vi ser också att du är social och har en god samarbetsförmåga. Du är engagerad, nyfiken på nya lösningar och uppskattar utmaningar. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra i ett team men har samtidigt inga svårigheter att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1295258".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Hemtjänsten

Kontakt
Enhetschef
Anna-Karin Andersson
anna-karin.andersson@llekeberg.se
0585-487 26

Jobbnummer
8679211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Hemtjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Hemtjänsten: