Vill du vara en del av ett prisbelönt supportteam?

Loopia Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Loopia Aktiebolag i Västerås

Loopia Webbhotell söker en webbkunnig supporttekniker till det centralt placerade kontoret i Västerås, där en blandning av personligheter samsas om de rymliga och mysiga lokalerna.

Vem är du?
Vi tror att du är en vass problemlösare som tycker om att ge god service. Du har stött på de flesta CMS-verktyg på marknaden men har antagligen arbetat mest i WordPress. Du känner att du besitter de rätta personlighetsdragen för att arbeta effektivt på en supportavdelning och ser "nörd" som en komplimang.

Vilka är vi?
I mer än tjugo år har Loopia AB levererat hosting och domännamn till internetsverige och är idag sveriges största webbhotell som hanterar mer än 800 000 domännamn, en siffra som ökar stadigt och konstant. Våra engagerade medarbetare finns idag i fem olika länder, men företaget har sin bas i hemstaden Västerås.

Vad kan vi ge dig?
På Loopia får du utrymme att arbeta självständigt i ett team som hanterar mer än 350 000 ärenden om året. Vi erbjuder dig möjligheten att ta del av fina förmåner, så som massage på plats, en välfylld drickakyl, flipperspel och givetvis trevliga kollegor.
Vid varje nyanställning till vårt supportteam så har vi en utbildningsansvarig som under den första månaden hjälper dig tillrätta i våra egenutvecklade system och hur vi hanterar ärenden.

Vad innebär tjänsten?
Att dagligen hjälpa våra kunder med sina tjänster. Det kan exempelvis innebära att konfigurera e-postprogram, ställa in DNS-pekare, klura ut varför ett CMS-verktyg inte fungerar som förväntat eller bara ge tillgång till användaruppgifter. Din viktigaste uppgift kommer däremot att vara Loopias röst mot våra kunder, en roll som vi tar på stort allvar.

Några av dina framtida kollegor:

Mathias
Med telefonen som sitt "weapon of choice" hanterar han kunder som ingen annan. "Det går inte" ingår inte i Mathias vokabulär. Att kunna stoltsera med en bakgrund som sträcker sig över tjugo år i kundservicebranschen gör Mathias till en pålitlig och kunnig kollega.

Lina
Efter att ha spenderat mer än en tredjedel av sitt liv på Loopia så är Lina veteranen och har svar på det mesta. Där andra ruskar på huvudet så gräver Lina djupare, något som har gjort henne till en av stöttepelarna på vår registry-avdelning.

Daniel
Supportchefen som på sin fritid helst springer dit han skall, något som exempelvis har tagit honom till Iron Man på Hawaii. Daniel har garanterat lagat flest WordPress-sidor på Loopia, och anser att kebab borde vara svensk nationalrätt.

Vad väntar du på?
Rekryteringen sker med löpande urval, men vi vill ha din ansökan senast 1 april. Har du frågor gällande tjänsten eller oss på Loopia så hjälper vi dig gärna! Skicka in din ansökan, eller dina funderingar, på support2019@loopia.se.

Publiceringsdatum
2019-03-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Ange följande referens när du ansöker: Webbkunnig supporttekniker

Företag
LOOPIA AKTIEBOLAG

Kontorsadress
Kopparbergsvägen 8 H

Jobbnummer
4677603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Loopia Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Loopia Aktiebolag: