Vill du leda arkitekturen och bli vår nya sektionschef?
Inera AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige 2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på
www.inera.se. Välkommen till Inera!
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är du med och förverkligar e-hälso-visionen 2025. Här kommer du in i bilden! Vi vill att du ska utmana oss, våra uppdrag och framtid. I din roll som ledare kommer du att stimulera vår verksamhet, dina medarbetare med din kunskap, bakgrund och dina idéer! Ta språnget till oss och din egen framtid!
Ett jobb utöver det vanliga!
Du är en person som söker utveckling, du vill utmanas, skaffa dig mer erfarenhet och utöka dina professionella nätverk. Ta chansen att jobba i en organisation som är i framkant, få insyn i viktiga samhällsuppdrag och var med och bidra till våra arbetssätt, processer och metoder. Vi kommer att ge dig ett omväxlande och dynamiskt arbetsklimat där du stärker din erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa! Till din hjälp finns en engagerad organisation med sikte på att bli bäst!
I ditt nya jobb ska du leda din sektion in i framtiden, mot uppsatta mål. Du ska arbeta med att förstärka de områden som fungerar bra och kontinuerligt utveckla verksamheten där det behövs. Du är van vid personalansvar, att se fördelen med dina medarbetares olikheter men ändå kunna få alla att samarbeta. Du är mån om att dina medarbetare upplever en bra arbetsmiljö och är van vid att tänka ur deras perspektiv för att förstå och kunna stötta dem på bästa sätt. Du känner att det är naturligt att leda genom andra, att följa upp regelbundet och att skapa förtroende för din sektion men även inom gruppen. Du arbetar öppet och ansvarfullt och tycker om att visa andra så att förståelse skapas.
Du är också van vid att tänka siffror. Det är en stor del av jobbet. Du kommer att arbeta med budget avseende prognosarbete, intäkter och intäktsmöjligheter men också att vara kreativ avseende att hitta nya vägar för att minimera gemensamma prislappar.
Vi ser att du tar ägarskap för kvalitet och utveckling av den nationella gemensamma arkitekturen, ramverk, förankring och kvalitet. Du går in och arbetar med strategiska arkitekturfrågor, interoperabilitet, ekosystem, samverkan mellan olika domäner men också med de tjänster som utvecklas internt på Inera. Här vill vi att du bidrar med din erfarenhet och syn på lösningar. Vi vill se dig ta plats i arbetet med nationell förankring av anvisningar, regelverk, specifikationer och referensarkitekturer.
Vi vill också höra din röst när det handlar om metodfrågor kopplade till arkitektur, både inom Inera och nationellt inom sektorn. Vi vill se dig styra kraven som ska ligga till grund för våra offentliga upphandlingar. Vi tror att du trivs med att samverka med många olika aktörer såsom myndigheter, regioner, kommuner och andra kunder. Du känner dig bekväm på dessa arenor och känner att du vill representera Inera i externa forum där det finns fokus på den nationella samverkansarkitekturen och gällande ramverk.
Du tycker om samarbete på alla nivåer och rapporterar till affärsområdeschefen för Infrastruktur och arkitektur.
Kompetens och kunskapskrav:
Vi tror att du redan är chef eller har byggt upp erfarenhet för att kunna ta det steget. Du har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av att leda och driva Enterprisearkitektur, dvs kunna överblicka både verksamhetsarkitektur, informatik, informationssäkerhet, teknisk arkitektur och utvecklingsfrågor i offentlig sektor. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att driva frågor i komplexa strukturer och förstår vikten av förankring och kommunikation.
Du har lätt för att skapa kontakt och kan röra dig på olika nivåer inom kompetensområdet. Det gör att du kan leda både seniora och juniora personer i stora och komplexa projekt.
Rollen innebär mycket samverkan, såväl internt som externt, så du behöver vara en mycket god kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Dina personliga egenskaper kommer att spela en stor roll för att lyckas i det här jobbet, så därför är det något som vi kommer att lägga stor vikt vid. Har du dessutom erfarenhet av att leda och driva arkitektur och utvecklingsfrågor i offentlig sektor eller stora organisationer är det ett plus, likaså om du faktiskt har en övergripande kunskap om e-hälsa liksom de lagar och föreskrifter som styr området.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Sobona och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen till oss!
Har du frågor om tjänsten?
Affärsområdeschef Caroline Hagberg,
caroline.hagberg@inera.se 072-503 7319
HR-chef Anne Rajala,
anne.rajala@inera.se 070 280 43 83
Fackliga frågor, Susanne Eriksson, Vision,
susanne.eriksson@inera.se: 072-517 34 83
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2020-11-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inera AB (org.nr 556559-4230)
Jobbnummer 5455991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.