Vill du ingå i teamet som levererar förstklassig IT-support?

Kinnarps AB / Supportteknikerjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kinnarps AB i Falköping, Skövde, Mullsjö, Habo, Jönköping eller i hela Sverige

Som IT-supporttekniker ingår du i teamet som ansvarar för all support till Kinnarpskoncernens medarbetare i frågor inom IT-området. Du möter en varierad vardag där ditt uppdrag är att med ett stort kundfokus leverera l första och andra linjens support till våra kunder runt om i världen.

Arbetsuppgifter som du främst arbetar med är kundbemötande, installation, felsökning och konfigurering. I rollen ingår också deltagande i projekt och andra aktiviteter inom IT. Våra kunder möter du via mail, telefon eller vid personligt möte. Vi arbetar enligt ITIL med ett strukturerat ärendehanteringssystem för att effektivt hantera och följa upp inkommande ärenden. För oss är det viktigt att stödja verksamhetens utveckling och att ständigt förbättra våra processer och service. I rollen ingår också att vara vår Incident manager, där du ansvarar för att driva incidentprocessen framåt. Resor kan förekomma. Beredskap ingår i rollen.

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetslivserfarenhet från IT-support är detta meriterande. Du bör även ha goda kunskaper om Windows-miljöer. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och i skrift. Då våra kunder finns på flera geografiska orter är B-körkort ett krav.

För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker är det av yttersta vikt att du är kundfokuserad, har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta med andra. Du är glad, öppen och positiv till sättet och har en vilja att förstå kundens behov. Att nå uppsatta mål och komma till avslut inom utsatt tid är något som driver dig. Självklart har du också ett stort IT-tekniskt intresse.

Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Vårt huvudkontor ligger i Kinnarp, i västra Sverige, där företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Kinnarps är idag ett helägt familjeföretag och en av Europas ledande inom arbetsplatslösningar. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdig lösning. Försäljning bedrivs i ungefär 40 länder och koncernen omsatte 14/15 cirka 3,8 MSEK.

På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2017-04-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: IT-supporttekniker 2017

Företag
Kinnarps AB

Adress
Kinnarps AB
Falköpingsvägen 22
52188 Kinnarp

Kontorsadress
Falköpingsvägen 22

Jobbnummer
3434501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kinnarps AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kinnarps AB: