Vill du arbeta med IT-tjänster och roliga kunder?

Acon AB / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Acon AB i Umeå, Lycksele eller i hela Sverige

Service Desk på Acon utför olika uppdrag. Det finns en förstalinje, en andralinje samt tekniskt kundansvariga. Dina arbetstider innefattar kvällar och helger men det är teamet tillsammans som sätter schemat och där har du möjlighet att anpassa tiderna.

Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på att ett ärende inte får ta för lång tid. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering (service management system). Där du jobbar med incidenter, förfrågningar och beställningar.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Svara på allmänna IT-frågor.
• Ta emot och hantera beställningar.
• Lösa akuta fel på PC eller MAC.
• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem, tablets mm.

De svårare ärendena skickar du vidare till en annan linje inom Service Desk.
Acon har även kunder som etablerat sig i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen.

Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi söker dig som är tydlig, stabil och noggrann. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Du delar Acons kärnvärden ärlighet, engagemang, kvalitet och ansvar.

Vi på Acon jobbar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att kunna sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det, det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är ett naturligt ställe att börja din resa på.

Acon är idag 30st anställda och huvudkontoret ligger i Lycksele, kontor finns även i Umeå och du väljer själv var du vill utgå ifrån. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Plats: Umeå eller Lycksele.

Publiceringsdatum
2017-09-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22

Kontakt
Micael Östergren micael.ostergren@acon.se 095027705

Företag
ACON AB

Adress
ACON AB
Norra Torggatan 12
92131 LYCKSELE

Kontorsadress
Norra Torggatan 12 1TR

Jobbnummer
3722249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Acon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Acon AB: