Vill du arbeta med Inköp på 3?

Hi3G Access AB Teknik / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Teknik i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Avdelningen Devices på 3 arbetar med försörjning utav mobiler, dataprodukter och USIM som efterfrågas på den nordiska marknaden. Vi agerar som en kontaktgrupp för den svenska och danska organisationen
internt, mot leverantörer och liknande grupper inom Hutchison-koncernen. Vi ansvarar för inköp, lageroptimering, produktledning, testningar & after sales support. Vi förbereder övrig organisation
inför en ny lansering. Vi arbetar tillsammans med flera avdelningar internt och koordinerar arbetet och informationsspridning.
Rollen som inköpare innebär att du har ett helhetsansvar för de fysiska produkter som skall lanseras i både Sverige och Danmark ur ett inköpsperspektiv, dvs hela försörjningskedjan från en given
forecast till att produkterna kommit till lagret. Du kommer att ha kontakt med många avdelningar inom företaget, våra leverantörer samt vårt globala team i London. Du bör därför behärska både det
svenska och engelska språket väl. Behärskar du danska är det en fördel.
De leverantörer vi arbetar med är exempelvis följande; Sony Ericsson, Nokia, Samsung, LG, Motorola, Huawei, Gemalto, 3Skypephone (Amoi). Har du erfarenhet av att jobba med dessa är det givetvis
meriterande. Du behöver från start, snabbt förstå vad leverantörerna kan prestera i form av leveranstider och kvantiteter. Innan lansering är du ansvarig för att hitta en optimerad inköpsvolym baserat
på på givna underlag så som säljforecast, prisfall och leverantider.
I din arbetsuppgifter ingå även:
• Hantera inköpsorders i vårt interna affärssystem samt mot leverantör.
• Förmedla och koordinera information från leverantör samt globala team.
• Upprättande av artiklar i interna system.
• Hantering utav fakturor inför betalning. 
Vi söker dig som har en utbildningbakgund inom inköp- och logistik och har stor erfarenhet från hantering av stora inköpsvärden samt fakturor. Rollen som inköpare på 3 kräver att du har flera års
erfarenhet av logistik och inköpsprocesser från Telekombranschen. Du har även tidigare erfarenhet i affärssystemet Oracle och arbetslivserfarenhet från internationella organisationer. Som person är du
positiv, serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta med andra. Du bör vara självgående och våga ta ansvar. Du bör även sätta värde i att hålla en hög kvalitet och noggrannhet på ditt arbete.
Personen vi söker måste ha en god förmåga att förstå helheten ur ett inköps och logistikperspektiv

Publiceringsdatum
2009-04-10

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jessica Joelsson, +46 735337312

Företag
Hi3G Access AB Teknik

Adress
Hi3G Access AB Teknik
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
432673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hi3G Access AB Teknik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hi3G Access AB Teknik: