Vikarierande Nämndsekreterare/Administratör

Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen i Vara

Vara är en medelstor kommun på västgötaslätten som håller siktet på år 2030 med en vision om att skapa en välkomnande plats för alla.

En plats på vilken man ser lite längre och där alla trivs att leva och bo.

Publiceringsdatum
2017-01-26

Beskrivning
Kansliavdelningen har en central roll i kommunen med uppdrag att ge stöd och service åt politiker, förvaltningar, näringsliv och allmänhet. Avdelningen utgör även ett stöd så att den demokratiska processen i kommunen är korrekt och rättssäker genom att ärenden och handlingar hanteras på rätt sätt.

På kansliavdelningen arbetar nämndsekreterare och utredningssekreterare för kommunens samtliga nämnder, utredare, kommunjurist, arkivarie och arkivassistenter.

Det ingår i kansliavdelningens uppgifter att ha ett helhetsansvar för kommunens ärendehantering, från diarium till arkiv samt att utgöra ett juridiskt stöd till förvaltningar, nämnder och bolag. Avdelningen ansvarar dessutom för ärendeberedning, sammanträdesrutiner, sekreterarskap i kommunens samtliga nämnder, kommunens arkiv och dokumenthantering.

Nu söker kansliavdelningen en vikarierande nämndsekreterare/administratör som ska arbeta mot miljö- och byggnadsnämnden under ordinarie anställdas tjänstledighet.

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare/administratör är du ansvarig för miljö- och byggnadsnämndens hela ärendehantering, vilket bland annat innebär att ta emot och registrera ärenden, skicka ut handlingar, besvara frågor från allmänheten, skapa fakturaunderlag, gallra, arkivera, bevaka nämndärenden, upprätta kallelser samt sekreterarskap i nämnden, protokollskrivning och expediering.

Miljö- och byggnadsförvaltningen arbetar med ärenden inom framförallt miljöbalken, livsmedelslagstiftningen och plan- och bygglagen. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning med hög kvalitet, rättssäkerhet och effektivitet.

Du är ett viktigt stöd till nämnd, handläggare och förvaltningschef och kommer att ha en central roll i utveckling och utförandet av den administrativa ärendehanteringen på förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasieutbildning och gärna fortsatta högskolestudier inom administration, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller likvärdig utbildning.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha god datorvana och kan arbeta i olika IT-system. Det är meriterande om du har kunskap av att arbeta med diarieföring och i system som miljö- och byggreda och Geosecma.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har förmåga att skapa struktur, planera och prioritera. Du trivs med ett högt arbetstempo och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 december 2017, med chans till förlängning.

Övrig information
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelia Larsson, Kanslichef 0512-310 89

Företag
Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen

Adress
Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen
Stora Torget 8
53481 Vara

Kontorsadress
Stora Torget 8

Jobbnummer
3284699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen: