Vikarierande enhetschef till Servicecenter Sörmland
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet, Servicecen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet, Servicecen i Eskilstuna Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.
Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna. Traditionella kanslifunktioner och trafikutveckling är i huvudsak placerade i Nyköping medan kundtjänstfunktioner huvudsakligen är placerade i Eskilstuna.
Sörmlands kollektivtrafikmyndighet kommer under 2018 att präglas av ett förberedelsearbete inför en sannolik Regionsbildning inom Sörmlands län.
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.
Publiceringsdatum2018-01-22ArbetsuppgifterVill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder inom både allmän och särskild kollektivtrafik? Vi söker dig som vill leda, utveckla och följa upp vår enhet Servicecenter Sörmland som tillhandahåller trafikupplysning och information, bokar resor, administrerar kundsynpunkter samt samordnar och planerar delar av trafiken.
Vi erbjuder medborgarna en dygnet-runt-verksamhet med målsättningen att Servicecenter ska karaktäriseras av hög servicekänsla, tillgänglighet och ett professionellt bemötandande. Våra fastställda servicenivåer är en viktig indikator för att erbjuda medborgarna goda svarstider men kvalitén är det som främst ska genomsyra vårt dagliga arbete.
Servicecenter består av cirka 40 medarbetare inklusive timanställda fördelat på rollerna gruppledare, administratörer, trafikledare och kundservicemedarbetare. Som enhetschef för Servicecenter har du personalansvar för samtliga medarbetare och ansvarar för att gällande lagar, avtal och övriga styrande dokument följs. Du genomför regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar för planering, delaktighet, information och kommunikationsspridning. Utöver personalansvaret har du budgetansvar där du löpande genomför ekonomisk uppföljning och analyser samt tillhandahålla underlag och prognoser till delårsrapport, verksamhetsplan och ledningsgruppsmöten. I våra chefriktlinjer ingår även verksamhets-, utvecklings-, informations-och kommunikationsansvar.
I ditt dagliga arbete samarbetar du nära Servicecenters två gruppledare och administratör medan rapporteringen av ditt uppdrag sker till avdelningschefen. Tillsammans följer ni upp verksamheten både kort-och långsiktigt.
Gruppledarna har god verksamhetskunskap och arbetar kontinuerligt med individuell coaching av medarbetarna och har enligt delegation ansvar för att säkerställa god introduktion av nya medarbetare samt genomförande av medarbetar-och lönesamtal. Enhetschefen är ansvarig för lönesättning.
SKTM erbjuder dig en social arbetsplats och förmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och reseförmåner. Tjänsten är placerad centralt i Eskilstuna och är ett vikariat då vår ordinarie enhetschef för Servicecenter kommer att vara föräldraledig. Den första månaden planerar vi att du ska få en god introduktion av den ordinarie befattningshavaren.
KvalifikationerVi vill att du har arbetat några år inom kundservicesektorn och har varit chef eller haft annan ledande roll i minst något år där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har erfarenhet av att leda och delta i förbättringsarbete och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete.
Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du arbetar målfokuserat och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 4301
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Lundin 016-710 27 52
FöretagKommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet, Servicecen
AdressKommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet, Servicecen
Box 591
61110 Nyköping
KontorsadressEskilstuna
Jobbnummer 3917837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.