vikarierande Ekonom/Controller
Mittuniversitetet, Ekonomiavdelningen / Controllerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mittuniversitetet, Ekonomiavdelningen i Östersund,
Sundsvall eller i
hela Sverige Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.
Ekonomiavdelningen ansvarar för stöd och service inom ekonomifrågor. Inom avdelningen hanteras budget, prognos, projektstöd, redovisning, bokslut, fakturor samt Mittuniversitetets resetjänst. Ekonomiavdelningen är verksam i både Östersund och Sundsvall.
Publiceringsdatum2020-12-04Dina arbetsuppgifterSom Ekonom / Controller kommer du tillsammans med vår nuvarande personal att ansvara för det ekonomiska arbetet mot en eller flera institution/er som finns inom universitetet.
De uppdrag institutionerna har är varierande varpå skillnader i arbetsuppgifterna förekommer. En viktig del i arbetet är att ge god service och stöd till verksamheten i ekonomiska frågor. Du ska även, förutom löpande drift, delta i ekonomiavdelningens utvecklingsarbete. Avdelningen arbetar bl.a. i ekonomisystemet UBW (Agresso) samt budgetverktyget Hypergene.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
- Stödja chef/er i lärosätes gemensamma ekonomiska arbete med budget, prognos, och bokslut
- Säkerställa korrekt löpande redovisning
- Ansvara för löpande uppföljning och analys
- Ansvara för projektekonomi i form av kalkyler, budgetar, löpande redovisning och bokslut, rekvisitioner, uppföljning samt analyser
- Ansvara för ekonomiska utredningar
- Delta i den gemensamma utvecklingen av system och rutiner
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen med inriktning mot ekonomi och har
- god erfarenhet av Office-applikationer med tyngd i Excel
- god erfarenhet av ekonomisystem
- erfarenhet av att producera, analysera och kommunicera ekonomiinformation för olika typer av mottagare.
Vidare är det meriterande om du har
- goda kunskaper i statlig redovisning
- erfarenhet av verksamhetsnära controllerarbete
- erfarenhet av UBW (Agresso) och Hypergene.
Ekonomrollen ställer även krav på att du ska vara strukturerad, ha en analytisk förmåga och vara problemlösande. Vidare är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du har även förmågan att arbeta självständigt inom tjänstens ansvarsområden.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förmåga uttrycka dig i tal och skrift på engelska.
Anställning och tillträde: Vikariat i 12 månader, Heltid. Tillträde 2021-02-01 eller enligt överenskommelse.
Information
Närmare upplysningar lämnas av ekonomichef Christina Sandström tfn 010-142 78 70 mailto:
christina.sandstrom@miun.se eller fakultetsekonom Pia Bylander tfn 010-142 86 99, mailto:
pia.bylander@miun.seAnsökan Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 4 januari 2021.
Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2021-02-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön, Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMittuniversitetet, Ekonomiavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MIUN 2020/2773".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mittuniversitetet (org.nr 202100-4524)
Arbetsplats Mittuniversitetet, Ekonomiavdelningen
Jobbnummer 5475943
Observera att sista ansökningsdag har passerat.