Vikarierande assistenter
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV) i Göteborg,
Karlskrona,
Simrishamn,
Luleå eller i
hela Sverige Havs- och vattenmyndigheten är en miljömyndighet med sitt huvudsäte i Göteborg. Bland våra 250 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi tar ansvar för att hav och sötvatten nyttjas men inte överutnyttjas. Vi utgår från ekosystemens och människans behov nu och i framtiden. Detta gör vi genom att samla kunskap, planera och fatta beslut om insatser för en bättre miljö. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt.
Myndigheten ska arbeta för levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla.
Havs- och vattenmyndighetens avdelning för fiskförvaltning, enheten för centrum för fiskerikontroll söker en eller flera vikarierande assistenter.
Publiceringsdatum2014-12-22ArbetsuppgifterHavs- och vattenmyndighetens avdelning för fiskförvaltning ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska fisket följer gällande regler på fiskets område. Avdelningen ansvarar också för att de fiskekvoter Sverige tilldelats inte överskrids. Detta sker genom att vi följer det svenska fiskets rapportering, kontrollerar hur fisket bedrivs samt beslutar om fiskestopp. Enheten för centrum för fiskerikontroll är en av fem enheter på avdelningen och är ett övervaknings- och supportcenter gentemot fisket, myndighetens landningskontrollanter och Kustbevakningen. Verksamhet bedrivs på enheten dygnet runt, alla dagar på året.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att, via telefon, ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket och ge IT-support till de fiskare som rapporterar sina fångster elektroniskt. Vidare ingår att korskontrollera uppgifter från fisket, svara på frågor och informera om gällande regelverk på fiskets område samt bedriva övervakning av fisket i realtid. Utöver detta ingår övriga arbetsuppgifter som genomförs på enheten såsom att samordna gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer. Arbetstiden kommer att vara schemalagd på såväl dagtid som nattetid årets alla dagar.
KvalifikationerVi söker dig som har treårig gymnasieutbildning. För att på bästa sätt hantera arbetsuppgifterna på enheten är det meriterande om du har eftergymnasiala studier eller kurser inom samhällsvetenskap alternativt naturvetenskap. Vi ser även gärna att du har allmänjuridiska kunskaper.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom support eller servicefunktion med direkt kundkontakt. Du har även vana av att arbeta oregelbundna tider.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du har kunskap om fisket och regelverket för fiskerikontroll. Våra IT-verktyg utvecklas ständigt och därför krävs det att du är en van IT-användare.
Eftersom att du har rollen som myndighetsperson är det viktigt att du är tydlig och pedagogisk i kommunikationen samt kan hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och samtidigt ha förståelse för den enskildes behov. Att verksamheten bedrivs dygnet runt betyder att det inte alltid finns någon att fråga vilket ställer krav på att du kan arbeta självständigt och har problemlösningsförmåga.
Arbetstempot kan periodvis vara högt och informationsflödet intensivt, t.ex. avseende ändringar i och tolkningar av regelverk samt uppdateringar av rutiner och instruktioner. Med anledning av detta är det oerhört viktigt att du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Vidare behöver du vara flexibel, kunna hantera många frågor samtidigt och vara motiverad att sätta dig in i arbetet för att uppnå våra mål. Ytterligare en egenskap vi efterfrågar är bra samarbetsförmåga och givetvis ser vi även att du vill bidra till utvecklingsarbetet inom enheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Det förutsätts att du kan arbeta dagar, kvällar och nätter. Du måste kunna flytande svenska i tal och skrift samt kunna tala och skriva engelska. Vi ser gärna att du har kunskaper i annat skandinaviskt språk.
ÖVRIGT
Arbetstiden kommer att vara schemalagd och är förlagd på såväl dagtid som nattetid årets alla dagar.
Anställningen är placerad i Göteborg. Anställningen är ett vikariat med tillträde snarast eller efter överenskommelse och till och med den 31 augusti 2015 med eventuell möjlighet till förlängning. Eventuellt kan behovet öka och vi kan i så fall behöva anställa ytterligare en assistent.
Havs- och vattenmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Tidsbegränsad anställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 4360-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Alexandersson, tf. enhetschef 010-698 61 18
Facklig kontaktStig Thörnqvist, fackförbundet ST inom HaV 010-698 60 00
Malin Aarsrud, Saco-föreningen 010-698 60 00
FöretagHavs- och vattenmyndigheten (HaV)
AdressHavs- och vattenmyndigheten (HaV)
Box 11930
40439 Göteborg
KontorsadressGullbergs Strandgata 15 40439 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2110969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.