Vikarierande administratör med utbildningsfokus
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2025-05-16
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information:
http://www.goteborg.se/intraservicePubliceringsdatum2025-05-16ArbetsuppgifterVi är Göteborg! Nu söker vi dig som gillar administration och som gärna stöttar chefer och medarbetare i administrativa och ekonomiska uppdrag när vår kollega är på föräldraledighet under ett år!
Verksamhetsområde HR tillhandahåller tjänster och utför uppdrag inom HR-området till Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Området består av enheterna HR-service, HR-tjänsteutveckling, HR-systemförvaltning, löneenheten, hållbart arbetsliv, pension och förmåner samt ledar- och medarbetarutveckling.
Inom enheten hållbart arbetsliv arbetar vi på uppdrag av Stadsledningskontoret med utbildningar och stadengemensamma insatser kopplade till rekrytering, arbetsmiljö, employer branding och hälsa samt rehabilitering. Vi levererar tjänster till staden inom flera HR-områden där vi huvudsakligen ger support, utbildning och utvecklar tjänsterna. Vi söker nu en vikarie till vårt gäng inom utbildningsadministration, fakturering och behörighetshantering i olika HR-system. Tjänsten är placerad på enheten hållbart arbetsliv och arbetsleds av enhetschef. Arbetet innebär dock att stötta flertalet enheter på verksamhetsområdet och uppdragen kan därför komma från olika enhetschefer. Tyngdpunkten i arbetet kommer vara utbildningsadministration för våra uppdrag inom staden; samordna med utförare och beställare, boka lokaler, administration i vår utbildningsportal, kontakt med deltagare samt beställning av fika och fakturering av deltagaravgifter.
Ett annat större uppdrag som ingår i tjänsten är att avlasta våra HR-konsulter i supporten gällande främst behörighetshantering på beställning av våra kunder, både löpande och halvårsvisa gallringar. Du kommer också att stötta två av verksamhetsområdets chefer i fakturahantering, fakturering, månadsvisa budgetavstämningar och inför årsbokslut. Tjänsten är bred och andra liknande uppdrag kan tillkomma.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, till exempel en YH-utbildning inom ekonomi eller administration. Du har minst ett par års erfarenhet av arbete med administration. Du har goda kunskaper i Office-paketet inklusive Excel och erfarenhet av fakturahantering.
Vi ser det som meriterande om du har:
• jobbat med ärendehantering eller support
• arbetat i ett Learning Management System (LMS)
• arbetat med HR-frågor eller har utbildning inom området
• erfarenhet av ekonomisystemet Unit 4 (Agresso) och inköps-/fakturasystemet Proceedo (Visma).
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, trygg, stabil och ha lätt för att organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Ditt kontaktfält är brett vilket förutsätter att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt då du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver. Vi värdesätter även att du är en flexibel person som ser möjligheter i utveckling och förändring och gillar snabba tempoväxlingar.
På grund av arbetets art kommer du att arbeta i ett stort antal olika IT-system och behöver därför ha lätt för att ta till dig och lära dig olika system.
ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!
Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C255251".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Intraservice
Kontakt enhetschef
Olga Valleryd
072-255 81 56 Jobbnummer 9344511